چین در بازار نفت از آمریکا پیشی می گیرد

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر چین در بازار نفت از آمریکا پیشی می گیرد
چین در بازار نفت از آمریکا پیشی می گیرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه بلومبرگ نوشت، احتمال دارد که آمریکا در سال آینده میلادی رهبری خود در پالایش نفت از دست بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ به نقل از آژانس بین المللی انرژی نوشت؛ ایالات متحده سال آینده ممکن است برای نخستین بار در تاریخ، رهبری خود در بازار پالایش نفت را از دست داده و جای خود را به چینی بدهد که در حال افزایش ظرفیت های خود است.

موج دوم؛ بازار نفت دوباره کرونایی می شود  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
موج دوم؛ بازار نفت دوباره کرونایی می شود

همانطور که در این نشریه اشاره شده، ایالات متحده از ابتدای عصر نفت در اواسط قرن نوزدهم، در صنعت نفت پیشرو بوده است. با این حال  براساس پیش بینی کارشناسان، در سال 2021، چین این موقعیت را در اختیار خواهد گرفت. این تغییرات می تواند به این موضوع نیز بستگی داشته باشد که در چین حداقل چهار پالایشگاه نفت در حال حاضر در حال ساخت است و در سوی دیگر کارخانه های مشابه در ایالات متحده تعطیل می شوند.

به گفته این آژانس، ظرفیت کل پالایشگاه های چین می تواند به 1.2 میلیون بشکه در روز برسد که با پالایش نفت در سراسر انگلیس قابل مقایسه است. در همان زمان اشاره شده است که تقاضای جهانی سوخت به دلیل بحران ناشی از بیماری ویروسی کرونا کاهش یافته است.  بنابراین حجم تولید و تصفیه روغن نیز باید کاهش یابد. این کاهش به میزان 1.7 میلیون بشکه در روز رکورد زد و بیش از نیمی از آن به شرکتهای آمریکایی رسید.

پیش از این اداره گمرک چین آماری را منتشر کرد که براساس آن این کشور از ژانویه تا اکتبر 2020 واردات نفت را 10.6 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2019 و واردات گاز را 4.7 درصد افزایش داده است. چین خرید نفت و گاز را در میان سقوط شدید قیمت های انرژی آغاز کرد. در این راستا، این کشور تنها 150.17 میلیارد دلار هزینه کرده است که 24.5 درصد کمتر از یک سال گذشته است.

از ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی، اقتصاد چین 0.7 درصد رشد داشته است. صندوق بین المللی پول خاطر نشان كرده است که چین به یكی از بزرگترین اقتصادهای جهان تبدیل خواهد شد كه این رشد را تا پایان سال 2020 نشان می دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала