خبرنگار هلندی نشست آنلاین وزرای دفاع اتحادیه اروپا را هک کرد + ویدئو

© Fotolia / Paoleseخبرنگار هلندی نشست آنلاین وزرای دفاع اتحادیه اروپا را هک کرد + ویدئو
خبرنگار هلندی نشست آنلاین وزرای دفاع اتحادیه اروپا را هک کرد + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه نگار هلندی توانست یک کنفرانس ویدئویی وزرای دفاع اروپا را هک کرده و یک حفره امنیتی شرم آور را کشف کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر دفاع هلند با انتشار یک عکس در توئیتر که کدهای دسترسی به نشست محرمانه وزرای دفاع اروپا اشتباها در آن بود زمینه را برای هک شدن این نشست توسط یک خبرنگار هلندی فراهم کرد.

به نوشته رسانه های هلندی این خبرنگار توانست به راحتی در دیدار محرمانه وزرای دفاع اروپا شرکت کند.

به نقل از تسینم، خطای وزیر دفاع هلند عامل این مسئله بود. وی عکسی از شرکت خود در این نشست ویدئویی را در توئیتر منتتشر کرد. در این میان یک خواننده با دقت متوجه شد که این عکس محتوی 5 رقم از 6 رقم کد دستری محرمانه این کنفرانس ویدئویی است. آخرین شماره این کد هم به سرعت پیدا شد و وی توانست به راحتی پشت میز مجازی وزرای دفاع اروپا بنشیند.

​جوزف بورل، رئیس شورای اروپایی با حیرت از شرکت کننده جدید پرسید شما چه کسی هستید؟ و خبرنگار با کمال خونسردی گفته بود که من خبرنگاری از کشور هلند هستم.

بورل از وی سوال کرد: آیا شما می دانید در یک نشست محرمانه شورای اروپایی شرکت کرده‌اید؟ بعد از آن این خبرنگار بلافاصله بابت مزاحمت عذرخواهی کرده و این نشست مجازی را ترک کرد. مشارکت وی پشت این میز مجازی تنها چند دقیقه طول کشید.

​نخست وزیر هلند درباره این خطای خود ابراز ناراحتی کرده وگفت: این مسئله یک بار دیگر نشان می دهد که چقدر باید در استفاده از توئیتر محتاط باشیم.

وزارت دفاع هلند از خطایی احمقانه سخن گفت. عکس منتشر شده در توئیتر با کد دسترسی به نشست مجازی شورای اروپایی بلافاصله حذف شد.

,زیر دفاع هلند در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برد و می خواست با این عکس نشان دهد که در خانه هم فعال است.

بحران کرونا سبب شده بسیاری از نشست های مهم اروپایی به صورت مجازی برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала