گزارش تهدیدات مشترک کشورهای اتحادیه اروپا

© AFP 2023 / Javier Sorianoگزارش تهدیدات مشترک کشورهای اتحادیه اروپا
گزارش تهدیدات مشترک کشورهای اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس های اطلاعاتی کشورهای اتحادیه اروپا برای نخستین بار گزارشی در خصوص تهدیدات مشترک تهیه کردند.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، نماینده عالی روابط خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا گفت: برای نخستین بار تمام سرویس های اطلاعاتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعم از نظامی و غیر نظامی مجموعه‌ ای از تهدیدها علیه اتحادیه را در یک سند گردآوری کردند.

نماینده عالی روابط خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا ادامه داد که این داده‌ های کنار هم گذاشته شده تا تهدیدهای امنیتی اتحادیه اروپا شناسایی شود. به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این یک سند محرمانه است و تکمیل ان ممکن است سال ها طول بکشد.

اتحادیه اروپا اقدامات تجاری علیه ایالات متحده را اعلام كرد - اسپوتنیک ایران
اتحادیه اروپا اقدامات تجاری علیه ایالات متحده را اعلام كرد

وی با این حال افزود که اتحادیه اروپا به لطف این سند که بر پایه چهار محور مدیریت بحران، مقاومت، توسعه ظرفیت‌ها و مشارکت تنظیم شده، می‌تواند واکنش‌های خود را نسبت به تهدیدهای خارجی هماهنگ کند. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تشریح چالش‌های موجود، به تنوع بیشتر جنگ‌افزارهای نظامی در اروپا نسبت به آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: اگر آمریکا به عنوان دارند بزرگترین ارتش جهان تنها ۴ نوع ناو جنگی دارد چه معنایی دارد که ما در اروپا ۳۰ نوع ناو جنگی و ۱۶ نوع تانک داشته باشیم.

جلسه امروز وزرای دفاع اتحادیه اروپا در حالی برگزار شد که اتحادیه در حال تدوین یک سند استراتژیک نظامی برای ۲۷ کشور عضو است. این سند تهدیدات، اهداف و جاه طلبی های نظامی آینده اتحادیه اروپا را مشخص خواهد کرد.

نام این سند که"قطب نمای استراتژیک" است که در واقع قرار است کارآیی آن چیزی مشابه پیمان ناتو باشد و تفاوت آن در این است که تنها یک پروژه دفاعی مشترک بین کشورهای اتحادیه اروپا خواهد بود.

کار بر روی دستورالعمل های استراتژیک اتحادیه اروپا در سال 2021 نیز ادامه خواهد داشت، تصویب این سند توسط شورای اتحادیه اروپا در نیمه اول سال 2022 پیش بینی میگردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала