پوتین: سازمان‌های بین المللی از صلیب سرخ در قره باغ الگوبرداری کنند

© Sputnik / Alekseiy Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: سازمان‌های بین المللی از صلیب سرخ در قره باغ الگوبرداری کنند
پوتین: سازمان‌های بین المللی از صلیب سرخ در قره باغ الگوبرداری کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه سازمان‌های بین المللی را به الگوبرداری از صلیب سرخ در قره باغ فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سازمان‌های بین المللی، سازمان جهانی بهداشت، سازمان ملل متحد و برنامه جهانی غذا را به الگوبرداری از صلیب سرخ در قره باغ فراخواند.

تناقض منافع ملی در مقابل احساسی  در قره باغ دست ایران را بست - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تناقض منافع ملی در مقابل احساسی در قره باغ دست ایران را بست

پوتین در جلسه مربوط به حافظان صلح روسیه در قره باغ بیان داشت: وظیفه بسیج و کمک بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زمینه چنین کاری به لطف نیروهای حافظ صلح ما، ایجاد شده است. من می دانم که در بسیاری از کشورها مردم نگران وضعیت قره باغ هستند و با افرادی که در آنجا در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته‌اند، ابراز همدردی می‌کنند. اما اکنون شرایط امنی برای کارمندان سازمان‌های بشردوستانه فراهم شده و زمینه برای تلاش های مشترک در این راستا گسترده‌تر شده است.

به گفته رئیس جمهور روسیه، نقش اصلی به کمیته صلیب سرخ بین المللی تعلق دارد و رئیس آن، آمادگی این سازمان برای افزایش فعالیت در ایروان و باکو را مورد تاکید قرار داده است.

پوتین افزود: من مهم می دانم که نمایندگان سایر ساختارهای بین المللی مانند دفتر کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت، برنامه جهانی غذا و سرویس خدمات مین‌زدایی سازمان ملل از این موضوع الگوبرداری کنند.

یادآور می‌شویم که در تاریخ ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان بیانیه مشترکی در مورد قطع کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند. بر اساس این بیانیه، ارمنستان و آذربایجان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند، سپس تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار می گیرند، طرفین تبادل اسیران را انجام می دهند، نیروهای صلح‌بان روسی در امتداد خط تماس و کریدور لاچین مستقر در ارتباط قره باغ با ارمنستان مستقر می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала