سازمان جهانی بهداشت: میزان ابتلا به کرونا در یک هفته رکورد زد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان جهانی بهداشت: میزان ابتلا به کرونا در یک هفته رکورد زد
سازمان جهانی بهداشت: میزان ابتلا به کرونا در یک هفته رکورد زد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در جهان طی هفته گذشته تقریبا ۴ میلیون نفر افزایش یافته است که بالاترین رقم از ابتدای شیوع همه گیری است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه شب اعلام کرد که تعداد مرگ و میر به بیش از ۵۹ هزار نفر افزایش یافته است.

سال روز کرونا - چطور ویروس کرونا زندگی ما را به قبل و بعد تقسیم کرد - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سال روز کرونا - چطور ویروس کرونا زندگی ما را به "قبل" و "بعد" تقسیم کرد + داده نمایی

براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، از ۸ تا ۱۵ نوامبر ۳.۹۷۷.۲۲۳ مورد جدید عفونت و ۵۹.۶۹۹ مرگ در جهان ثبت شده است. هر دو نرخ در مقایسه با هفت روز گذشته، زمانی که ۳.۶۹۵.۴۹۵ مورد جدید کشف شد و ۵۴.۸۳۵ نفر فوت کردند، به طور قابل توجهی افزایش یافت.

سازمان بهداشت جهانی گفت: اگرچه منطقه اروپا بیشترین موارد عفونت ۴۶ درصد را گزارش می دهد، اما در هفته گذشته به دلیل افزایش اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی ۱۰ درصد [نسبت به هفت روز گذشته] کاهش یافته است.

در هفته گذشته از ۸ نوامبر تا ۱۵ نوامبر، ۱.۸۴۰.۰۸۵ مورد عفونت و ۲۹.۰۴۳ مرگ ثبت شده است.

در قاره آمریکا، تعداد افراد آلوده در هفته بیش از ۱.۴۵ میلیون نفر افزایش یافت، بیش از ۱۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

در منطقه جنوب شرقی آسیا، بیش از ۳۷۳ هزار نفر آلوده شدند و تعداد مرگ و میرها در هفت روز بیش از ۴.۵ هزار نفر بود.

در ایالات متحده تعداد افراد آلوده بیش از ۱ میلیون نفر، در هند بیش از ۳۰۶ هزار نفر، در ایتالیا بیش از ۲۴۲ هزار نفر، در فرانسه بیش از ۲۰۳ هزار نفر، در برزیل بیش از ۱۷۹ هزار نفر افزایش یافته است.

به دنبال آن انگلستان، طی هفت روز تقریباً ۱۷۳ هزار مورد جدید عفونت، لهستان بیش از ۱۶۹ هزار نفر، روسیه بیش از ۱۵۱ هزار نفر، آلمان تقریباً ۱۳۲ هزار نفر و اسپانیا بیش از ۸۷ هزار مورد ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала