کمک دو میلیون دلاری برای توسعه نانوواکسن کرونا در آمریکا

© Photo / IRNAکمک دو میلیون دلاری برای توسعه نانوواکسن کرونا در آمریکا
کمک دو میلیون دلاری برای توسعه نانوواکسن کرونا در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان: نانو واکسن متفاوت از واکسن‌های رایج است برای استفاده از آن نیازی به سوزن (آمپول) نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دانشگاه ایالتی آیووا در آمریکا، کمک مالی 2 میلیون دلاری از کیم رینولدز، فرماندار این ایالت، از طریق قانون (حفاظت از بیمار) CARES برای کمک به دانشگاه در زمینه مطالعه نانو واکسن دریافت کرده است و چند شرکت تجاری آماده همکاری با این دانشگاه برای انجام تست‌های بالینی هستند.

دانشگاه ایالتی آیووا اعلام کرد که این نانو واکسن متفاوت از واکسن‌های رایج است زیرا در آن نیازی به سوزن (آمپول) نیست و فقط به یک دوز از واکسن نیاز است. همچنین برای نگهداری واکسن احتیاجی به سردخانه نیست. قرار است این نانوواکسن به کسانی که ممکن است دچار محدودیت‌هایی در استفاده از برخی از واکسن‌های فعلی هستند، کمک کند.

دانشمندان ایرانی تست نانو برای تشخیص کرونا ساختند  - اسپوتنیک ایران
دانشمندان ایرانی تست نانو برای تشخیص سریع کرونا ساختند

طبق اظهارات مقامات ایالت آیووا، «واکسن‌های نانو حاوی پروتئین‌های ویروسی بوده و این پروتئین‌ها درون نانوذرات بارگزاری شده‌اند. در نتیجه، این نانوذرات حاوی پروتئین در برابر ویروس مقاومت ایجاد می‌کنند. این نانوذرات حدود 300 میلیاردم متر عرض دارند و از پلیمرهای قابل تجزیه ساخته می‌شوند. این نانوذرات در اسپری بینی گنجانده شده و از طریق استنشاق مصرف می‌شوند. استعمال استنشاقی این نانوواکسن باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن به ویروس حمله کند.»

براساس گزارش ستاد نانو، محققان این پروژه می‌گویند: «راهبرد ما به تولید و آزمایش پیش بالینی یک نانوواکسن جدید ضدویروس SARS-CoV-2 منجر خواهد شدکه بر نقایص موجود غلبه کرده و در نهایت، این واکسن برای آزمایش‌های بالینی با همکاری چندین شریک آماده خواهد شد. این کار توانایی رفع نیاز فوری بهداشت عمومی و شروع سریع اقتصاد آیووا را دارد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала