ترکیه خروج قریب الوقوع از ناتو "در حال فروپاشی" را اعلام کرد

© AFP 2023 / BENOIT DOPPAGNEترکیه خروج قریب الوقوع از ناتو "در حال فروپاشی" را اعلام کرد
ترکیه خروج قریب الوقوع از ناتو در حال فروپاشی را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس انجمن دولت های اوراسیای ترکیه اظهار داشت: ناتو طی ۲-۳ سال آینده فرو می پاشد و روسیه یک پیمان استراتژیک جدید ایجاد خواهد کرد که شامل ترکیه باشد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن چنگیز رئیس انجمن دولت های اوراسیا در مصاحبه با خیال موازین خبرنگار روسیه گفت: ترکیه به زودی از ناتو خارج خواهد شد و خود سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را می توان سازمان فروپاشیده نامبرد.

در کنگره پیشنهاد شد تا ترکیه را از ناتو اخراج کنند - اسپوتنیک ایران
در کنگره آمریکا پیشنهاد شد تا ترکیه را از ناتو اخراج کنند

حسن چنگیز تصریح کرد: زمان ناتو منقضی شده است، سیستم مغزی مرده است. این را مکرون تایید کرد و مرکل این را یک سال پیش اعلام کرد. به زودی ناتو سقوط خواهد کرد، آنها خود می فهمند که نمی توانند امنیت متحدان خود را تضمین کنند.

وی فروپاشی ناتو طی ۲-۳ سال آینده را پیش بینی کرد و پیش بینی کرد که روسیه یک پیمان استراتژیک جدید ایجاد خواهد کرد که شامل ترکیه باشد. خروج قریب الوقوع آنکارا از این اتحاد به معنای سقوط آن خواهد بود.

نوامبر گذشته، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که ناتو "مرگ مغزی" را تجربه می کند. به نظر وی، ایالات متحده به طور فزاینده ای از اروپا دور می شود. رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد که زمان آن رسیده است که اروپا بیدار شود و قدرت خود را بسازد، همانطور که اکنون "در آستانه پرتگاه" قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала