رسانه: انتظار می رود ترامپ نیروهای بیشتری را از عراق و افغانستان خارج کند

© Photo / Public domain / Official White House Photo / Andrea Hanksانتظار می رود ترامپ نیروهای بیشتری را از عراق و افغانستان خارج کند
انتظار می رود ترامپ نیروهای بیشتری را از عراق و افغانستان خارج کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حال حاضر به طور تقریبی چهار هزار و 500 نیروی آمریکا در افغانستان و سه هزار نیرو در عراق مستقر هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، منابع آگاه اعلام کردند: فرماندهان ارتش آمریکا پیش بینی می کنند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قبل از ترک کاخ سفید در 20 ژانویه (30 دی) فرمان رسمی را برای آغاز عقب نشینی بیشتر نیروهای آمریکایی از افغانستان و عراق صادر خواهد کرد. 

در همین مورد پنتاگون با صدور اطلاعیه ای به فرماندهان موسوم به "دستور هشدار" خواستار آغاز برنامه ریزی برای کاهش تعداد نیروهای آمریکا در افغانستان به دو هزار و 500 نفر و دو هزار و 500 نفر در عراق تا 15 ژانویه (25 دی) شد. 

کارشناس علت تصمیم ترامپ برای خروج چندین واحد پنتاگون از سوریه را توضیح داد - اسپوتنیک ایران
کارشناس علت تصمیم ترامپ برای خروج چندین واحد پنتاگون از سوریه را توضیح داد

تا کنون پنتاگون و کاخ سفید هیچ اظهار نظری در مورد این خبر شبکه سی ان ان نداشته اند. 

تغییرات اخیر در پنتاگون و برکناری مقام های ارشد این نهاد نیز بخشی از برنامه ترامپ برای عملی کردن وعده اش در زمینه بازگرداندن نظامیان آمریکایی به کشور تلقی می شود. پاکسازی پنتاگون روز دوشنبه هفته گذشته با اخراج مارک اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا آغاز شد. اسپر ماه ها مهره ای سوخته تلقی می شد، اما اخراجش دو روز پس از اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، واشنگتن را بهت زده کرد.

ترامپ، کریستوفر میلر را به جای اسپر نشاند. میلر در سال 2001میلادی به عنوان مامور نیروهای ویژه در مرحله نخست سرنگونی طالبان خدمت می کرد.

آمریکا فوریه سال جاری میلادی (اسفند 98) توافقی را با طالبان امضا کرد که براساس آن تا ماه می سال 2021 نیروهای خارجی از افغانستان خارج می‌شوند. رییس جمهوری آمریکا که بازگشت نیروهای نظامی این کشور به وطنشان جزو وعده‌های مهم انتخاباتی او بود، پیشتر گفته بود تا نوامبر سال جاری میلادی (مهر-آبان) شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان به 4 تا 5 هزار نیرو کاهش می‌یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала