ماکرون شورای امنیت سازمان ملل را بی فایده دانست

© Sputnik / Alexey Vitvitskyماکرون شورای امنیت سازمان ملل را بی فایده دانست
ماکرون شورای امنیت سازمان ملل را بی فایده دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از ناکارآمدی شورای امنیت سازمان سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک ، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل را مورد انتقاد قرار داده است زیرا این نهاد دیگر راه حل های مفیدی ارائه نمی دهد. در این مورد le Grand Continent گزارش می‌دهد.

رهبر فرانسه خاطرنشان کرد: "چارچوب همکاری چند جانبه امروز ضعیف شده است، زیرا مسدود شده است (...). باید اعتراف کنم که امروز شورای امنیت راه حل های مفیدی ارائه نمی دهد. "

ماکرون همچنین یادآوری کرد که یکی از وظایف وی تقویت قدرت سیاسی اروپا است. وی معتقد است اروپا به استقلال بیشتری از جمله از نظر توانایی دفاعی نیاز دارد.

پیش از این گزارش شده بود که آفریقای جنوبی می خواهد تقاضا کند که آفریقا به عنوان یک عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد صندلی داشته باشد. به گفته آفریقایی ها، قاره ای با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت باید نمایندگی دائمی در شورای امنیت سازمان ملل داشته باشد. این مهم، از جمله موارد دیگر، برای حل مشکلات بهداشت جهانی، جلوگیری از جنگ یا بلایای طبیعی است.

شورای امنیت یک ساختار دائمی سازمان ملل است که مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی است. پنج کشور عضو دائمی (روسیه ، انگلیس ، چین ، ایالات متحده آمریکا ، فرانسه) و همچنین ده کشور موقت از اعضای این شورا هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала