گفتگوی تلفنی پوتین با روسای جمهور ارمنستان و آذربایجان

© Sputnik / Aleksei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی تلفنی پوتین با روسای جمهور ارمنستان و آذربایجان
گفتگوی تلفنی پوتین با روسای جمهور ارمنستان و آذربایجان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جریان تماس های تلفنی منظم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان، جنبه های عملی اجرای توافق نامه های ثبت شده در بیانیه سه جانبه درباره قره باغ قره باغ ۹ نوامبر مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مورد جنبه های اجرای توافق نامه ها در مورد قره باغ کوهستانی صحبت کرد.

وضعیت فعلی قره باغ از زبان فرمانده نیروهای حافظ صلح روسیه  - اسپوتنیک ایران
وضعیت فعلی قره باغ از زبان فرمانده نیروهای حافظ صلح روسیه

آنها از این واقعیت که وضعیت آتش بس در حال مشاهده است و وضعیت در خط تماس کاملا آرام است ابراز خرسندی کردند.

به ویژه ولادیمیر پوتین در گفتگو با الهام علی اف، توجه خود را به این واقعیت جلب كرد كه كلیساها و صومعه های مسیحی در مناطقی واقع شده اند كه مطابق بیانیه سه جانبه به جمهوری آذربایجان بازگردانده می شوند. در همین راستا، وی بر اهمیت اطمینان از ایمنی و زندگی طبیعی این عبادتگاه ها تأكید كرد.

خاطرنشان می شود كه رئیس جمهور آذربایجان در این زمینه تفاهم نشان داده و گفته است كه طرف آذربایجانی در این راستا عمل خواهد كرد.

پیش از این، سران روسیه، ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی درباره آتش بس در قره باغ اتخاذ کردند.

طبق بیانیه رئیس جمهور فدراسیون روسیه، آتش بس كامل در قره باغ از ۱۰ نوامبر آغاز می شود، آذربایجان و ارمنستان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند و باید اسیران جنگی را با یکدیگر مبادله كنند. همچنین نیروهای حافظ صلح روسی در قره باغ مستقر می شوند.

پاشینیان در بیانیه ای در فیس بوک خاطرنشان کرد که این توافق نامه تصمیم بسیار دشواری برای او بوده است.

به نوبه خود، علی اف امضای سند را تسلیم ارمنستان خواند؛ به گفته وی، توافق بیشترین سود را برای باکو دارد، اکنون مرحله نظامی به پایان رسیده و می توان به سراغ مسائل سیاسی رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала