وضعیت فعلی قره باغ از زبان فرمانده نیروهای حافظ صلح روسیه

© Sputnik / Yakutin /  مراجعه به بانک تصاویر وضعیت فعلی قره باغ از زبان فرمانده نیروهای حافظ صلح روسیه
وضعیت فعلی قره باغ از زبان فرمانده نیروهای حافظ صلح روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام فرمانده نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ، توافق آتش بس در این منطقه در حال اجراست.

به گزارش اسپوتنیک، رستم مرادوف، فرمانده نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ اعلام کرد که توافق آتش بس در این منطقه در حال اجرا بوده و درگیری وجود ندارد.

اعزام 20 هواپیمای  حامل نیروهای پاسدار صلح روسیه به قره باغ طی 24 ساعت اخیر - اسپوتنیک ایران
اعزام 20 هواپیمای حامل نیروهای پاسدار صلح روسیه به قره باغ طی 24 ساعت اخیر

مرادوف در پیامی ویدیویی که از سوی وزارت دفاع روسیه منتشر شد، گفت: توافق نامه امضا شده توسط سران سه کشور که از ساعت 00:00 روز 10 نوامبر به اجرا درآمده است، امروز به طور کامل در حال اجرا است. نکته اصلی این است که هر نوع درگیری در منطقه تماس متوقف شده و ما امروز صدای تیراندازی نمی‎شنویم؛ اوضاع به آرامی تثبیت می‌شود.

پیشتر رهبران ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی را در خصوص آتش بس در قره باغ امضاء کردند. طبق این بیانیه آتش بس کامل در منطقه قره باغ از تاریخ 10 نوامبر آغاز شده و آذربایجان و ارمنستان در مواضع خود متوقف می‌شوند و همچنین باید اسرای جنگی را مبادله کنند. در قره باغ مامورین صلح روسیه مستقر خواهند شد. نیکل پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در بیانیه خود خاطر نشان کرد که این تصمیم در خصوص این توافق برای او بسیار دشوار بود. الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز امضای سند را به نشانه تسلیم ارمنستان خواند. به گفته وی توافق برای باکو بسیار سودمند بود و اکنون مرحله نظامی به اتمام رسیده و می‌توان به مسائل سیاسی پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала