اسرائیل: سایبری ایران به ۱۲ شرکت ما نفوذ کرده است

© Depositphotos.com / Gorodenkoffاسرائیل: سایبری ایران به ۱۲ شرکت اسرائیلی نفوذ کرده است
اسرائیل: سایبری ایران به ۱۲ شرکت اسرائیلی نفوذ کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل ادعا می کند یک باج افزار که بیش از ۱۲ شرکت را هدف گرفته در ایران توسعه یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، یک شرکت امنیت سایبری اسرائیلی به نام «چک پوینت» ادعا می کند نوع جدیدی از باج افزار را ردیابی کرده که در ایران توسعه یافته است.

این باج افزار تازه «Pay۲Key» نام دارد و بیش از ۱۲ شرکت اسرائیلی را هدف گرفته که بین آنها یک شرکت حقوقی و یک شرکت بازی های رایانه ای نیز وجود دارد. هکرها با استفاده از پروتکل دسترسی به دسکتاپ از راه دور  (RDP) کارمندان دورکار، اهداف خود را اجرایی کرده اند. 

نگرانی اسرائیل از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران 
 - اسپوتنیک ایران
نگرانی اسرائیل از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران

طبق تحقیقاتی که شرکت مدعی این خبر انجام داده، تعدادی که گرفتار این باج افزار شدند، تصمیم گرفتند تا باج مورد نظر را بپردازند و به این ترتیب پرداخت های انتقالی بین کیف پول های مجازی ردیابی شد.

به نظر می رسد «Pay۲Key» یک باج افزار پیچیده باشد و بسیار سریع تر از شاخه های مشابه دیگر است. 

این باج افزار به سرعت مکانیسمی را اجرا می کند که بخش های قابل توجهی از شبکه قربانی را رمزگذاری می کند و پیامی را نشان می دهد که در صورت پرداخت نشدن باج، اطلاعات شرکت را فاش می کند.

همچنین کارشناسان این شرکت ادعا می کنند هکرها از یک روش دوگانه اخاذی استفاده کرده اند. آنها نه تنها برای حذف رمز های ایجاد شده توسط باج افزار بلکه برای افشا نکردن اطلاعات به دست آمده، درخواست باج کرده اند.

پیش از این نیز رسانه های خارجی اعلام کردند، ایران در سال جاری حداقل ۲ بار به اسرائیل حمله کرده که در یکی از آنها واحدهای توزیع برق این منطقه را هدف گرفته است. 

 این در حالی است که در ۳۰ اکتبر شرکت برق اسرائیل قطعی برق در بسیاری از مناطق را تایید اما تاکید کرد دلیل این خاموشی حمله سایبری نبوده است. مقامات سایبری اسرائیل نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала