پوتین: بیانیه سه جانبه اجازه تثبیت اوضاع در قره‌باغ را فراهم آورد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: بیانیه سه جانبه اجازه تثبیت اوضاع در قره‌باغ را فراهم آورد
پوتین: بیانیه سه جانبه اجازه تثبیت اوضاع در قره‌باغ را فراهم آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که بیانیه مشترک 9 نوامبر باعث جلوگیری از خونریزی و تثبیت اوضاع در قره باغ شد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که بیانیه مشترک رهبران ارمنستان، آذربایجان و روسیه در مورد قره باغ امکان جلوگیری از خونریزی و تثبیت اوضاع در منطقه را فراهم کرد.

متن کامل بیانیه علی اف، پاشینیان و پوتین درباره خاتمه جنگ در قره باغ
 - اسپوتنیک ایران
متن کامل بیانیه علی اف، پاشینیان و پوتین درباره خاتمه جنگ در قره باغ

پوتین در جلسه‌ای برای رسیدگی به مسائل بشردوستانه در منطقه قره باغ بیان داشت: بیانیه سه جانبه رئیس جمهوری آذربایجان، نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور روسیه که در 9 نوامبر تصویب شد، امکان جلوگیری از خونریزی و تثبیت اوضاع را فراهم کرد.

از جمله شرکت کنندگان در این نشست سرگئی شویگو، وزیر دفاع، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، الکساندر بارتنیکف، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه و یوگنی زینیچف، وزیر موقعیت‌های اضطراری روسیه بودند.

پیشتر رهبران ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی را در خصوص آتش بس در قره باغ امضاء کردند. طبق این بیانیه آتش بس کامل در منطقه قره باغ از تاریخ 10 نوامبر آغاز شده و آذربایجان و ارمنستان در مواضع خود متوقف می شوند و همچنین باید اسرای جنگی را مبادله کنند. در قره باغ مامورین صلح روسیه مستقر خواهند شد. نیکل پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در بیانیه خود خاطر نشان کرد که این تصمیم در خصوص این توافق برای او بسیار دشوار بود. الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز امضای سند را به نشانه تسلیم ارمنستان خواند. به گفته ی وی توافق برای باکو بسیار سودمند بود و اکنون مرحله نظامی به اتمام رسیده و می توان به مسائل سیاسی پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала