وزیر خارجه ترکیه: در ماموریت صلح قره باغ مشارکت داریم

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation  /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه ترکیه: در ماموریت صلح قره باغ مشارکت داریم
وزیر خارجه ترکیه: در ماموریت صلح قره باغ مشارکت داریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر مدعی شد که در در ماموریت صلح در قره باغ مشارکت دارد.

به گزارش اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر امور خارجه ترکیه امروز پنج شنبه، علی رغم این که موضوع مشارکت آنکارا در ماموریت صلح در قره باغ تکذیب شده است، بار دیگر اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در ماموریت مشترک صلح با روسیه در قره باغ مشارکت دارند.

امضای یادداشت تفاهم روسیه و ترکیه برای ساخت مرکز کنترل آتش بس در قره باغ - اسپوتنیک ایران
امضای یادداشت تفاهم روسیه و ترکیه برای ساخت مرکز کنترل آتش بس در قره باغ

 وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص گفت: آنکارا در روند نظارت و کنترل بر اجرای توافقات مربوط به آتش بس در قره باغ مشارکت داشته و نظامیان ترکیه در نیروهای مشترک حافظ صلح فعالیت خواهند داشت.

گفتنی است در تاریخ 9 نوامبر، رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی درباره آتش بس در قره باغ اتخاذ کردند. طبق بیانیه ای که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ابراز کرد، آتش بس کامل در قره باغ کوهستانی از 10 نوامبر آغاز می شود، آذربایجان و ارمنستان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند و اسیران جنگی را تبادل می کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه 11 نوامبر (21 آبان ماه) اعلام کرد که آنکارا و مسکو توافقی را درباره ایجاد مرکز مشترک کنترل آتش‌بس در قره باغ امضا کرده اند. پیش از آن نیز پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرده بود، مسکو و آنکارا از طریق مرکز مونیتورینگ و نظارت بر آتش بس که در آذربایجان مستقر است، در زمینه قره باغ همکاری خواهند داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала