ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز قره باغ

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز قره باغ
اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز قره باغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، شوشان استپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در منطقه مأموریت حفظ صلح در قره باغ، منطقه پرواز ممنوع اعلام شده است.

نیروهای حافظ صلح روسی از ارمنستان به قره باغ رفتند+ویدئو - اسپوتنیک ایران
نیروهای حافظ صلح روسی از ارمنستان به قره باغ رفتند+ویدئو

از اینرو او به گزارش های پرواز هواپیمای بدون سرنشین شناسایی و جنگی Bayraktar TB2 نیروی هوایی ترکیه، علی رغم پایان درگیری ها در قره باغ واکنش نشان داد. اشاره شده که از این طریق فعالیت نیروهای مسلح ارمنستان و روسیه در فرودگاه ایربونی و پایگاه 102 در گیومری کنترل می شود.

به گفته استپانیان، ارمنستان به همراه ارتش روسیه "فضای هوایی ارمنستان و آرتساخ را ​​پوشش داده اند و این منطقه به استثنا پروازهای هواپیمایی دو طرف و هواپیماهای غیرنظامی در مسیرهای ثبت شده، ممنوع است.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه نیز مشارکت ارتش ترکیه در مأموریت صلح در قره باغ را رد کرده بود. به گفته نمایندگان این وزارتخانه، نقش آنکارا فقط به مرکز روسیه و ترکیه برای نظارت بر آتش بس در منطقه محدود خواهد شد. این مرکز در خاک آذربایجان که در مجاورت قره باغ نیست، ایجاد می شود.

گفتنی است در تاریخ 9 نوامبر، رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی درباره آتش بس در قره باغ اتخاذ کردند. طبق بیانیه ای که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ابراز کرد، آتش بس کامل در قره باغ کوهستانی از 10 نوامبر آغاز می شود، آذربایجان و ارمنستان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند و اسیران جنگی را تبادل می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала