محدودیت جدید کرونایی در ترکیه: سیگار کشیدن در خیابان ممنوع!

© Sputnik / Burcu Okutan /  مراجعه به بانک تصاویر محدودیت جدید کرونایی در ترکیه: سیگار کشیدن در خیابان ممنوع!
محدودیت جدید کرونایی در ترکیه: سیگار کشیدن در خیابان ممنوع!  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ترکیه به دلیل وضعیت فعلی در رابطه با گسترش شیوع نوع جدید ویروس کرونا(کووید 19) ، سیگار کشیدن در خیابان ها ، ایستگاه های اتوبوس و سایر اماکن عمومی را برای شهروندان ممنوع کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشور ترکیه با صدور بخشنامه ای چنین ممنوعیتی را اعلام کرده است.

این سند تأکید می کند که در شرایط فعلی ، اطمینان از تداوم استفاده از ماسک مهم است چون  این امر به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که به راحتی از طریق تنفس منتقل می شود،  کمک می کند .

آخرین آمار کرونا در روسیه: 439 مورد فوتی طی 24 ساعت گذشته  - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار کرونا در روسیه: 439 مورد فوتی طی 24 ساعت گذشته

بر اساس جدید ترین ارقام منتشره از سوی دانشگاه آمریکایی جونز هاپکینز ، از زمان شروع همه گیری کرونا ، بیش از 1.3 میلیون نفر در جهان جان خود را از دست داده اند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به همه کشورهای دیگر جهان رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала