مکرون خواستار همکاری بایدن برای ارتقای اولویت های مشترک شد

© REUTERS / Eva Plevierرئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون
رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، بر ارتقای اولویت های مشترک از جمله تغییرات آب و هوایی، بهداشت جهانی، امنیت بین المللی و اقدامات موثر چند جانبه گرایی تاکید ورزید.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: من با جو بایدن تماس گرفتم تا پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تبریک بگویم؛ ما برای ارتقا اولویت های مشترک از جمله تغییرات آب و هوایی، بهداشت جهانی، امنیت بین المللی و اقدامات موثر چند جانبه گرایی، کارهای زیادی داریم تا با همدیگر انجام دهیم.

​تیم بایدن-هریس سه شنبه شب تماس هایی با رهبران آلمان، فرانسه، انگلیس و ایرلند داشت و از آنان برای حمایت از پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ تشکر و قدردانی کرد.

​بایدن در تماس با مکرون از ارسال پیام تبریک پاریس به وی تشکر و در مورد تقویت روابط میان فرانسه و آمریکا اظهار امیدواری کرد.  

وی  در ادامه به تقویت روابط فرا آتلانتیکی از طریق ناتو و اتحادیه اروپا تاکید کرد.  

بایدن همچنین در گفت و گو با مکرون آمادگی خود را برای همکاری در زمینه چالش های جهانی از جمله امنیت و توسعه در آفریقا، درگیری ها در اوکراین و سوریه و برنامه هسته ای ایران ابراز کرد.  

پس از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، مکرون نیز به سرعت به جمع مقامات کشورهایی پیوست که پیروزی بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

با پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، اروپا از بهبود مناسبات با واشنگتن، احیای روابط فراآتلانتیک و بازگشت به چندجانبه گرایی در جامعه جهانی ابراز امیدواری کرد؛ هرچند اروپا بر این باور است که چرخش صد و هشتاد درجه ای در این روابط صورت نخواهد گرفت و خط مشی های اصلی سیاست خارجی آمریکا باقی خواهد ماند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала