پیشنهاد رئیس شورای اروپا برای بازگشایی دانشگاهی برای تربیت ائمه مساجد

© AFP 2023 / Chris Youngپیشنهاد رئیس شورای اروپا برای بازگشایی دانشگاهی برای تربیت ائمه مساجد
پیشنهاد رئیس شورای اروپا برای بازگشایی دانشگاهی برای تربیت ائمه مساجد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس شورای اروپا به کشورهای این اتحادیه پیشنهاد داد تا به ایده دانشگاهی برای تربیت ائمه مساجد فکر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، شارل میشل، رئیس شورای اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در وین با صدراعظم اتریش سباستین کورتس گفت: "من معتقدم که اتحادیه اروپا برای اطمینان از اینکه امامان در اروپا آموزش داده می شوند، نیاز به ایجاد یک موسسه برای تربیت امامان در اروپا دارد."

میشل برای صحبت در مورد مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی در حملات اخیر در فرانسه و اتریش وارد پایتخت اتریش شده بود.

جزییات بیشتر درباره حمله وین - اسپوتنیک ایران
جزییات بیشتر درباره حمله وین

به گفته وی، همه اروپاییان باید برتری قوانین سکولار را بپذیرند، زیرا "این پیش نیاز مهمی برای همزیستی در احترام متقابل بر اساس ارزشهای مشترک است." به نظر وی، این امر باید هنگام آموزش امامان مساجد در نظر گرفته شود.

همچنین میشل اذعان داشت که روند افراط گری جوانان اغلب در اروپا اتفاق می افتد در حالی که بسیاری از آنها در کشورهای اروپایی متولد شده و در مدارس اروپا تحصیل کرده اند.

رئیس شورای اروپا همچنین خواستار افزایش همکاری در زمینه نظارت بر افراط گرایانی شد که از قبل برای سرویس های اطلاعاتی اروپا شناخته شده اند، به ویژه کسانی که از مناطق جنگی به عنوان مثال از سوریه بازگشتند.

رئیس شورای اروپا تأکید کرد که لازم است که از بودجه خارجی، که هدف آن حمایت از سازمانهایی است که نفرت و افراط گرایی را تحریک می کنند، جلوگیری شود. ما برای کار در این راستا به اقدامات موثر و بهینه نیاز داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала