آذربایجان: نیروهای ارمنستان در قره باغ عقب نشینی کردند

© Sputnik / Ministry of Defence of Armeniaآذربایجان: نیروهای ارمنستان در قره باغ عقب نشینی کردند
آذربایجان: نیروهای ارمنستان در قره باغ عقب نشینی کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آذربایجان از عقب نشینی نیروهای ارمنستان در قره باغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان با متحمل شدن خسارات های زیاد وادار به عقب نشینی در برخی از مناطق در قره باغ شدند.

ارمنستان: اسرائیل در درگیری قره باغ مشارکت غیر مستقیم دارد - اسپوتنیک ایران
ارمنستان: اسرائیل در درگیری قره باغ مشارکت غیر مستقیم دارد

در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است؛ نیروهای ارمنستان بعد از ظهر هشتم نوامبر و شب نهم نوامبر، تیراندازی های را به سمت مواضع و شهرک های آذربایجان انجام دادند.

براساس این گزارش، درگیری های نظامی در آقدره،  آقدام،  خوجاوند  و  قبادلی ادامه داشته و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که نیروهای ارمنستان در این محورها متحمل تلفات شده و در برابر حملات نیروهای جمهوری آذربایجان عقب نشینی کردند.

به گفته وزارت دفاع آذربایجان، نیروهای ارمنستان در این درگیری های تلفات زیاد انسانی را متحمل شده و مقدار زیاد سلاح و مهمات را از دست داده است.

شایان ذکر است، روز 27 سپتامبر 2020 درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، پس از اتهاماتی که طرفین نسبت به یکدیگر مطرح کردند شدت گرفت. در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را به زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری برسمیت شناخته نشده قره‌باغ  با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هر از گاهی، درگیری های نظامی موقت و کوچکی در آنجا رخ می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала