واکنش مقامات ایران به نتیجه انتخابات آمریکا

© REUTERS / Ashley L. Contiواکنش مقامات ایران به نتیجه انتخابات آمریکا
واکنش مقامات ایران به نتیجه انتخابات آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده با واکنش مقامات ایران همراه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سوم نوامبر سال جاری میلادی برگزار شد، دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه و جو بایدن از حزب دموکرات به رقابت پرداختند؛ روز شنبه هفتم نوامبر رسانه‌ها از پیروزی نماینده حزب دموکرات در این انتخابات خبر دادند.

این اعلام نتایج انتخابات با واکنش مقامات ایران همراه بوده است. حسن روحانی، رئیس جمهور در این خصوص گفت: سیاست پر آسیب و نادرست دولت امریکا در سه سال اخیر، نه تنها توسط مردم سراسر جهان تقبیح شد، بلکه در انتخابات اخیر از سوی مردم این کشور نیز با مخالفت روبرو شد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران نیز نوشت: سرانجام با اعلام نتيجه انتخابات آمريكا، دوران ترامپ و تيم ماجراجو و جنگ طلب او به پایان رسید.نقض معاهده‌های بين المللي از محيط زيست تا تحريم هاي اقتصادي و ضد انسانی عليه ملت ایران و حمايت از تروريسم و نژاد پرستی، شاکله سیاست های ترامپ بود. ملت ایران كه با مقاومت در مقابل سياست فشار حداكثری ترامپ ايستاد، رنج های ناشی از اخلال گسترده درمعیشت خود،عدم دسترسی بیماران به دارو و ترور سردار سلیمانی عزيز را فراموش نخواهد کرد. امیدوارم شاهد تغيير سياست هاي مخرب امریکا و بازگشت به قانون و تعهدات بين المللی واحترام به ملت‌ها باشيم.

​عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نیز در توئیتی کوتاه نوشت: ترامپ رفت. ایران ماند! فردا و فرداها نیز چنین خواهد بود!

​محمدباقر قالیباف، ‏‏رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز با انتشار ویدئویی از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان توئیت با هشتگ "افول آمریکا" به آیاتی از سورۀ نازعات که سرکشی و عبرت‌آموزی سرنوشت فرعون در آن بیان شده است، اشاره نمود.

​سید احسان خاندوزی، نماینده مردم تهران در مجلس نوشت:پیشاپیش از تقویت ارزش ریال خوشحالیم اما خوشحالتر بودیم اگر مدیون تلاش دولت ما بود نه مرهون تغییر دولت دشمن و خوشحالتر بودیم اگر پایدار باشد. مثل کاهش وابستگی ما به نفت که باز محصول اراده خارجی بود. هویج‌ها و چماق‌های خارجی ادامه دارد اما کنش مستقل دولت ایران کجاست؟

​مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:کوچکترین امید بستن به دولت آدمکش، نژادپرست، حامی صهیونیست و مستکبر آمریکا، خطایی نابخشودنی و ادامه فرصت سوزیهای هفت سال گذشته است.

​احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت: شاه رفت، صدام رفت و اینک ترامپ رفت. همه ستمگران تاریخ رفتند و خواهند رفت. مردم ایران بیش از آمدن بایدن از رفتن ترامپ خرسندند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала