آغاز تدریس زبان روسی در یکی از مهد کودک های شهر حلب سوریه

© Sputnik / Iliya Pitalevآغاز تدریس زبان روسی در یکی از مهد کودک های شهر حلب سوریه
آغاز تدریس زبان روسی در یکی از مهد کودک های شهر حلب سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تدریس روسی به عنوان زبان سوم خارجی در برنامه درسی یکی از مهد کودک ها در شهر حلب سوریه گنجانده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، خانم النا کراوتسوا ، معلم زبان روسی که در سال 1997 با همسرش به حلب نقل مکان کرد ، در این باره صحبت کرد.

به گفته وی ، اکنون در سوریه با توجه به سهم روسیه در برقراری صلح در این کشور داوطلبان زیادی برای یادگیری زبان روسی وجود دارد. اکنون علاوه بر انگلیسی و فرانسوی ، زبان روسی را نیز می تواند در مدارس فرار گرفت . محبوبیت زبان روسی در دانشگاه های محلی نیز در حال افزایش است.

ایلان ماسک  - اسپوتنیک ایران
علاقه ایلان ماسک به زبان روسی

لیندا الخلفی، معلم کارآموز خاطرنشان کرد که در سوریه مردم آشنایی  با شهروندان روسیه را شروع کرده و می بینند که آنها مردمی مهربان هستند. بسیاری از مردم می خواهند به روسیه سفر کرده و  با روس ها ملاقات کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند و  برای این منظور به زبان روسی نیاز دارند و ا می خواهند آن را یاد بگیرند.

در تاریخ 2 ژوئن  الدار قربانوف ، مشاور ارشد سفارت روسیه در سوریه ،گفت که در این سال تعداد دانش آموزان سوری که روسی را به عنوان زبان خارجی دوم انتخاب کردند ، به 20 هزار نفر رسید. به گفته وی ، مردم طی مدت طولانی و  در تمام سالهای جنگ به سفارت روسیه مراجعه کرده و خواستار باز کردن دوره های آموزش  زبان روسی هستند.

الدار قربانوف همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده مراکز فرهنگی بزرگ روسیه در سایر شهرهای سوریه نیز  افتتاح شود.

6 ژوئن ، نخست وزیر روسیه ، میخائیل میشوستین ، روز زبان روسی را به روس ها تبریک گفت و به افزایش تعداد افراد علاقه مند به یادگیری زبان روسی در سراسر جهان ، اشاره کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала