قصد اسرائیل برای خرید واکسن روسی کووید 19

© Photo / Russian Direct Investment Fundقصد اسرائیل برای خرید واکسن روسی کووید 19
قصد اسرائیل  برای خرید واکسن روسی کووید 19 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واکسن روسی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به نام "Sputnik V" اولین واکسنی خواهد بود که برای ثبت در اسرائیل ارائه می شود .

 به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را پروفسور زئوف روتشتاین ، مدیر کل مرکز پزشکی "هاداسا" در اورشلیم اعلام کرده است .

پروفسور زئوف روتشتاین گفت: "با توجه به اینكه می دانیم همه مطالعات به درستی و طبق استانداردها به پیش می روند، ما تمام اطلاعات درباره واكسن را درخواست كرده ایم تا آن را برای ثبت در اختیار وزارت بهداشت اسرائیل قرار دهیم."

پروفسور زئوف روتشتاین در عین حال بعید ندانست که نهاد اسرائیلی مجبور شود  برای ثبت واکسن روسی بر برخی تعصبات در این زمینه غلبه کند.

همکاری ایران و کوبا در زمینه تولید واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران
همکاری ایران و کوبا در زمینه تولید واکسن کرونا

دانشمند اسرائیلی در توضیح گفت : "از نظر تاریخی ، وزارت بهداشت اسرائیل با طرح های آمریکا راحت تر برخورد کرده و نسبت به روسها احتیاط می کند. آنها بلافاصله واکنش نشان داده و گفتند  اطلاعات کافی در مورد واکسیناسیون روسیه وجود ندارد. به همین دلیل است که ما تمام داده ها را در اختیار آنها قرار می دهیم. این پوشه برای ثبت شامل تمام اطلاعات لازم در مورد تولید واکسن و نتیجه گیری های انجام شده از تحقیقات در مورد مرحله اول و دوم آزمایشات واکسن است" .

در تابستان ، اسرائیل توافق نامه خرید واکسن آینده از جمله واکسن آمریکایی "مدرنا" را با چندین شرکت امضا کرد.

اکنون کلینیک"هاداسا"  در مرحله سوم آزمایشات Sputnik V در مسکو شرکت می کند. به محض اینکه واکسن در اسرائیل ثبت رسمی شود ، مرکز پزشکی اسرائیلی واردات آن را آغاز می کند و همچنین این واکسن  در اسرائیل نیز تولید می شود.

پروفسور روتشتاین گفت: "در هر صورت ، ما به علم روسیه بسیار اعتماد داریم. ما به خود به عنوان بستری برای آزمایشات بالینی چنین واکسنی بسیار اعتماد داریم. و من در تصمیم خود مبنی بر عدم توجه به اختلافات سیاسی یا تجاری کاملاً آرام هستم. ... ما بی طرف هستیم. هیچ تعصب سیاسی نداریم. ما واکسن را به عنوان یک عنصر اساسی برای بیماران خود در نظر می گیریم. "

این هفته ، مرکز پزشکی هاداسا اعلام کرد که قصد دارد یک و نیم میلیون دوز Sputnik V را خریداری کند. اگر وزارت بهداشت اسرائیل اجازه استفاده از واکسن روسی در این کشور را ندهد ، کلینیک اسرائیلی آن را در شعبات خود در خارج از کشور استفاده خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала