وحشت اسرائیل از درگیری با ایران در صورت پیروزی بایدن

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر اسرائیلی: پیروزی بایدن می تواند منجر به درگیری ایران و اسرائیل می شود
وزیر اسرائیلی: پیروزی بایدن می تواند منجر به درگیری ایران و اسرائیل می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور شهرک ‌سازی‌ اسرائیل معتقد است که بازگشت بایدن به برجام می‌تواند به جنگ ایران و اسرائیل منجر شود

به گزارش اسپوتنیک، صخی هانگبی، وزیر امور شهرک ‌سازی‌ اسرائیل گفت: در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و بازگشت آمریکا به برجام، می‌تواند به جنگ بین ایران و اسرائیل منجر شود.

ابراز نگرانی عربستان سعودی از  پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا - اسپوتنیک ایران
ابراز نگرانی عربستان از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا

به نقل از جروزالم پست، این وزیر اسرائیلی یادآور شد که بایدن بارها در مورد تصمیم خود برای بازگشت به توافق هسته ای با جمهوری اسلامی صحبت کرده است. لغو تحریم های بین المللی می تواند ایران را تقویت کند که در نهایت "منجر به درگیری شدید اسرائیل و ایران می شود.

به گفته هانگبی، توافق احتمالی دونالد ترامپ با جمهوری اسلامی اما متفاوت خواهد بود، چرا که چنین توافقی بر اثر فشار حداکثری دولت ترامپ بر ایران به وقوع خواهد پیوست.

در سال 2018، ایالات متحده تحریم ها علیه ایران را به طور کامل بازگرداند و از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که برنامه هسته ای ایران را محدود می کند، خارج شد.

شایان ذکر است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شده و هم اکنون شمارش آرا ادامه دارد. هر دو نامزد ریاست جمهوری یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن خود را پیروز رقابت می دانند؛ دونالد ترامپ در عین حال به روند شمارش آرا اعتراض و اعلام کرده که در روند شمارش "تقلب" رخ داده است. بر اساس آمار منتشره توسط رسانه‌ها، جو بایدن تاکنون با کسب ۲۶۴ رای الکترال در مقابل ۲۱۴ رای الکترال ترامپ، پیشتاز این رقابت انتخاباتی است و شانس بیشتری برای پیروزی در این رقابت دارد.

پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
وحشت اسرائیل از درگیری با ایران در صورت پیروزی بایدن - اسپوتنیک ایران
پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала