ابراز نگرانی عربستان از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا

© Photo / Marc Mullerابراز نگرانی عربستان سعودی از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا
ابراز نگرانی عربستان سعودی از  پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی در اظهاراتی از نگرانی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل تعهد نامزد دمکرات برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ترکی الفیصل، رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی گفت: جو بایدن گفته که آن بخش از سیاست دونالد ترامپ در خاورمیانه که مربوط به خروج از توافق هسته‌ای با ایران است، را نقض خواهد کرد.

تقابل بایدن و ایران در صورت ورود به کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تقابل بایدن با ایران در صورت ورود به کاخ سفید

رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی اضافه کرد: بایدن اظهار کرد که به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باز خواهد گشت؛ اما شرایطی برای بازگشت به این توافق خواهد داشت و ما هنوز نمی دانیم این شرایط چیست.

الفیصل همچنین گفت: در صورت انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا، او اقدامات دولت ترامپ برای حمایت از اسرائیل، مانند به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان، لغو نخواهد کرد.

وی افزود: به نظرم اگر بایدن رییس جمهوری آمریکا شود، از مکانی که ترامپ به آن رسیده، چه در قدس، چه در بلندی‌های جولان یا توافق ابراهیمی (سازش) عقب نشینی نخواهد کرد.

پیش‌تر برخی رسانه ها گزارش داده بودند که کشورهایی که اخیراً با حمایت دونالد ترامپ روابط خود را با اسرائیل عادی کردند، از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگران هستند.

شایان ذکر است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شده و هم اکنون شمارش آرا ادامه دارد. هر دو نامزد ریاست جمهوری یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن خود را پیروز رقابت می دانند؛ دونالد ترامپ در عین حال به روند شمارش آرا اعتراض و اعلام کرده که در روند شمارش "تقلب" رخ داده است. بر اساس آمار منتشره توسط رسانه‌ها، جو بایدن تاکنون با کسب ۲۶۴ رای الکترال در مقابل ۲۱۴ رای الکترال ترامپ، پیشتاز این رقابت انتخاباتی است و شانس بیشتری برای پیروزی در این رقابت دارد.

 

پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
ابراز نگرانی عربستان از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا - اسپوتنیک ایران
پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала