بایدن در پنسیلوانیا گوی سبقت را از ترامپ ربود

© AP Photo / Jae C. Hongبایدن در پنسیلوانیا گوی سبقت را از ترامپ ربود
بایدن در پنسیلوانیا گوی سبقت را از ترامپ ربود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌ها از پیشتازی نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت پنسیلوانیا خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، سی‎‌ان‌ان از پیشتازی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت پنسیلوانیا خبر داد. بایدن پس از شمارش حدود ۹۵ درصد آرای این ایالت، ۴۹.۴ درصد آرا را به خود اختصاص داده است، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ۴۹.۳ درصد آرا را از آن خود کرده است. نامزد پیروز در این ایالت، ۲۰ رای الکترال از آن خود خواهد نمود.

ترامپ پیشتر گفته بود که در پنسیلوانیا "ماشین فساد" دموکراتیک‌ها که از "مقامات ناظر بر شمارش آرا" تشکیل شده است، در حال کار کردن است. به گفته رئیس جمهور آمریکا، وی در این ایالت به مدرسه رفته است و چیزهای زیادی درباره آن می داند.

پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
بایدن در پنسیلوانیا گوی سبقت را از ترامپ ربود - اسپوتنیک ایران
پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

لازم به ذکر است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شده و هم اکنون شمارش آرا ادامه دارد. هر دو نامزد ریاست جمهوری یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن خود را پیروز رقابت می دانند؛ دونالد ترامپ در عین حال به روند شمارش آرا اعتراض و اعلام کرده که در روند شمارش "تقلب" رخ داده است. بر اساس آمار منتشره توسط رسانه‌ها، جو بایدن تاکنون با کسب ۲۶۴ رای الکترال در مقابل ۲۱۴ رای الکترال ترامپ، پیشتاز این رقابت انتخاباتی است و شانس بیشتری برای پیروزی در این رقابت دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала