افشای پناهجویانی در اروپا که خود را همجنسگرا وانمود می کنند

© Depositphotos.com / Mazzzurافشای پناهجویانی در اروپا که خود را همجنسگرا وانمود می کنند
افشای پناهجویانی  در اروپا که خود را همجنسگرا وانمود می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در هلند ، یک شبکه بزهکار کشف شده که به شهروندان اوگاندا کمک می کرد تا به عنوان مردان همجنسگرای تحت تعقیب در وطن خود پناهندگی سیاسی بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز ، دولت هلند حدود 250 پرونده پناهندگی را بررسی و 36 مورد کلاهبرداری را شناسایی کرده است. آمستردام تا به حال وضعیت پناهندگی یک اوگاندایی را  لغو و معیارهای سختگیرانه تری را برای پناهندگی بر اساس گرایش جنسی برای شهروندان این کشور در نظر گرفته است. دهها مورد دیگر در آینده نزدیک بررسی خواهد شد.

طبق گزارش اداره مهاجرت و تابعیت هلند (IND) ، این شبکه به پناهجویان اوگاندایی کمک کرد تا اسناد لازم را جمع آوری کرده و خود را دگر باش جنسی معرفی کنند. کلاهبرداران برای چنین کمکی 2500 یورو پول می گرفتند .

Acting Secretary of the Air Force Eric Fanning speaks to 300 members of the 106th Rescue Wing, New York Air National Guard during a visit to Francis S. Gabreski Air National Guard Base in Westhampton Beach, New York on July 25, 2013 - اسپوتنیک ایران
برای اولین بار دگر باش جنسی وزیر نیروی زمینی آمریکا شد

فعالان حقوق دگرباشان جنسی ابراز نگرانی کرده اند که این قضیه برای پناهجویان  واقعی مشکل ایجاد کند. ساندرو کورتکااس ، رئیس سازمان کمک به پناهجویان  گفت: "این واقعاً بد است که اکنون یک گروه کامل از افراد ، خواه تظاهر کنند یا نه ، اکنون غیر قابل اعتماد تلقی می شوند."

فیلیپ تییسما ، سخنگوی گروه دفاع از حقوق دگرباشان جنسی هلند افزود که اداره مهاجرت و تابعیت هلند در تصمیم گیری خود به تفاوت های فرهنگی توجه کافی نشان نداد. او گفت: "شما از کسی از کشور دیگر که هرگز در مورد هویت جنسی خود با کسی صحبت نکرده می خواهید داستان خود را تعریف کند (...). می توانم تصور کنم که آنها می خواهند برای این نوع سوالات کاملاً آماده باشند. این به این معنی نیست که آنها همجنسگرا ، دوجنسیتی یا تراجنسیتی نباشند". "

هلند هنگامی که کشور آفریقایی اوگاندا در سال 2014 برای مدت کوتاهی مجازات اعدام برای رابطه جنسی همجنسگرایانه را وضع  نمود ، پذیرش پناهجویان  دگرباش از این کشور را آغاز کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала