امتناع سوئد از قرنطینه به معجزه اقتصادی منجر نشد

© AFP 2023 / JONATHAN NACKSTRANDامتناع سوئد از قرنطینه به معجزه اقتصادی منجر نشد
امتناع سوئد از قرنطینه به معجزه اقتصادی منجر نشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری بلومبرگ ، به این ترتیب امتناع سوئد از قرنطینه این کشور را به سمت معجزه اقتصادی سوق نداد.

تولید ناخالص داخلی سوئد  4.3 درصد نسبت به سه ماهه قبل رشد کرد و این در حالی است که  اقتصاددانان نظرسنجی شده توسط خبرگزاری بلومبرگ  پیش بینی افزایش 5 درصدی را داشتند. در سه ماهه دوم ، اقتصاد سوئد  8.6 درصد کاهش یافت. کارشناسان معتقدند در سال 2020 ، سوئد به اندازه اکثر کشورهای دیگر دچار رکود عمیق نخواهد شد ، اما کاهش رونق فعالیت تجاری وجود دارد.

 سوئد - اسپوتنیک ایران
ارزیابی استراتژی سوئد در مقابله با کووید

در سوئد ، مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا به طور قابل توجهی بالاتر از کشورهای همسایه است. در هفته های اخیر ، تعداد موارد جدید به طور چشمگیری افزایش یافته است. تحلیلگران  خاطرنشان می کنند با توجه به وضعیت فعلی باید در پیش بینی های اقتصادی برای سه ماهه چهارم به سمت کاهش  تجدید نظر شود.

طبق اعلام بانک مرکزی سوئد ، در سناریوی منفی ، تولید ناخالص داخلی این کشور در پایان سال 2020 میلادی به میزان 9.7 درصد کاهش می یابد. در سناریوی مثبت تر ، میزان سقوط تا پایان سال 2020 میلادی 6.9 درصد خواهد بود و در سال 2021 ، اقتصاد به میزان  4.6 درصد بهبود می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала