نابودی تأسیسات نظامی باکو و ایروان

© Sputnik / Валерий Мельниковقره باغ
قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگویان وزارت دفاع آذربایجان و ارمنستان نابودی تأسیسات نظامی و نظامیان دشمن را اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه منتشره در «فیسبوک»، سخنگویان وزارت دفاع آذربایجان و ارمنستان نابودی تأسیسات نظامی و نظامیان دشمن را اعلام کردند.

شوشان استپانیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در جهات مختلف جبهه روز  5 نوامیر (پنج شنبه) تلاش حمله و پیشروی نیروهای مسلح آذربایجان دفع شد.

وی در ادامه گفت:«نیروهای کوچک دشمن در ناحیه قصبه «کارین تاک و لیساگور» مشاهده و نابود شدند.در ناحیه «شوشی» جنگ افزار نیروهای مسلح آذربایجان با هدف دقیق نابود شدند».

مزدور سوری اسیر شده چگونگی انتقال شبه نظامیان به قره باغ را افشا کرد - اسپوتنیک ایران
مزدور سوری اسیر شده چگونگی انتقال شبه نظامیان به قره باغ را افشا کرد

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که  نیروهای مسلح آن کشور آسیب جدی به زیرساخت نظامی دشمن در «توناشن» وارد آورد و در نتیجه حملات توپخانه، ستاد هنگ 7 و 10 توپخانه کوهستانی و سربازخانه و کامیون حامل مهمات جنگی و دیگر زیرساخت های نظامی نیروهای مسلح ارمنستان نابود شده است.

شایان ذکر است که درگیری ها در قره باغ در سال 1988 آغاز شد که منطقه خودمختار قره باغ  خروج خود از ترکیب  آذربایجان شوروی را اعلام کرد. در جریان رویارویی مسلحانه در سالهای 1992-1994 ، آذربایجان کنترل قره باغ و هفت منطقه مجاور را از دست داد.

از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به ریاست سه کشور روسیه ، ایالات متحده و فرانسه در جریان است.

 آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری خودخوانده قره باغ دفاع می کند زیرا خود قره باغ طرف مذاکره نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала