مزدور سوری اسیر شده چگونگی انتقال شبه نظامیان به قره باغ را افشا کرد

© Wikipedia / Ondřej Žváčekمزدور سوری اسیر شده چگونگی انتقال شبه نظامیان به قره باغ را افشا کرد
مزدور سوری اسیر شده چگونگی انتقال شبه نظامیان به قره باغ را افشا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الحاجی، مزدور سوری اسیر شده در حین بازجویی چگونگی انتقال شبه نظامیان به قره باغ را فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را دادستانی کل ارمنستان اطلاع داده است.

به گفته مزدور سوری اسیر شده ، 500 نفر از افراد 20 تا 40 ساله از صدها مزدور بالقوه در نزدیکی نقطه ایست بازرسی باب السلام در مرز سوریه و ترکیه انتخاب شده که به آنها وعده پرداخت ماهیانه 2 هزار دلار دستمزد دادند . پس از آن ، سوری های استخدام شده بدون بررسی اسناد در مرز ترکیه ، با همراهی نظامیان ، به فرودگاه ترکیه رفتند.

لاوروف: حدود 2000 ستیزه جو از خاورمیانه در درگیری قره باغ حضور دارند - اسپوتنیک ایران
لاوروف: حدود 2000 ستیزه جو از خاورمیانه در درگیری قره باغ حضور دارند

این مزدوران از آنجا با هواپیماهای ترکیه و آذربایجان وارد آذربایجان شده و مورد استقبال نظامیان ترکیه و آذربایجان قرار گرفتند . سپس آنها به واحدهای نظامی منتقل شده و در آنجا لباس متحدالشکل و اسلحه دریافت کردند. به گفته الحاجی ، 500 عرب سوری دیگر نیز در این واحد نظامی حضور داشتند که برای جنگ در ازای پول آمده بودند.

در تاریخ 30 اکتبر ، ارمنستان از دستگیری یک مزدور سوری که برای آذربایجان می جنگید خبر داد. در طی بازجویی مشخص شد که وی در شهر حماه سوریه متولد شده است. در سوریه یک همسر و سه فرزند از وی به جای مانده است. وی در تاریخ 19 اکتبر به همراه 250 مزدور دیگر از طریق ترکیه به خط مقدم در قره باغ اعزام  شد.

در اوایل ماه اکتبر مشخص شد که مزدوران سوری مورد حمایت ترکیه برای جنگ به قره باغ اعزام شده انند. ارمنستان اظهار داشت كه چهار هزار شبه نظامی در طرف آذربایجان می جنگند. بعداً نیز گزارش شد که ترکیه 1200 مفر نیروی ویژه را به منطقه درگیری منتقل کرده است. به گفته منابعی در استانبول ، آنکارا نیروهای ویژه کوهستانی را از کردستان ترکیه به قره باغ اعزام کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала