کشته و زخمی شدن ۱۴۰۰ جنگجوی داعش در حملات پهپادی انگلیس

CC BY 2.0 / The National Guard/Tech. Sgt. Neil Ballecer / California Naitonal Guardکشته و زخمی شدن ۱۴۰۰ جنگجوی داعش در حملات پهپادی انگلیس
کشته و زخمی شدن ۱۴۰۰ جنگجوی داعش در حملات پهپادی انگلیس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس گزارش پروازهای وزارت دفاع که روز شنبه منتشر شد، حدود ۶ هزار و ۴۰۹ شبه نظامی داعش طی شش سال گذشته توسط حملات هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی سلطنتی انگلستان کشته یا زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، بن والاس وزیر دفاع انگلستان، ماه پیش در اظهاراتی بیان داشت: هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) ممکن است در جنگ های آینده جایگزین سربازان بریتانیایی شوند، با این استدلال که دشمنان این کشور قبلاً با چالش های امروزی سازگار شده اند.

وزیر دفاع انگلیس: تمایلی به فروش تسلیحات به ایران نداریم - اسپوتنیک ایران
وزیر دفاع انگلیس: تمایلی به همکاری تسلیحاتی با ایران نداریم

بر اساس گزارش پروازهای وزارت دفاع که روز شنبه منتشر شد، حدود ۶ هزار و ۴۰۹ شبه نظامی داعش طی شش سال گذشته توسط حملات هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی سلطنتی انگلستان کشته یا زخمی شده اند.

شمارش بر اساس شواهد عکاسی و بقایای به جا مانده است.

حملات هوایی توسط هواپیماهای بدون سرنشین RAF MQ-9 Reaper (پهپادها) انجام شد که توسط خدمه در بنکرهای مستقر در انگلستان کنترل می شد.

در گزارشهای مربوط به پروازهای وزارتخانه حداقل ۴۱۰۷ سورتی پرواز از سال ۲۰۱۴ توسط MQ-9 انجام شده است که طی آن محمد اموازی به نام جان جهادی جلاد داعش در رقه سوریه کشته شد.

روزنامه The Sun، به سخنگوی وزارت دفاع اشاره كرد كه ارتش انگلیس همیشه به دنبال "كاهش خطر تلفات غیرنظامیان با هدف گیری دقیق ما" است.

وزیر دفاع می گوید هواپیماهای بدون سرنشین ممکن جایگزین سربازان ارتش انگلستان شوند. این اظهارات پس از آن بیان شد که وزیر دفاع انگلستان، در اواسط سپتامبر روشن کرد که پهپادها ممکن است در آینده برای سرکوب دشمنان این کشور، که والاس ادعا کرده بود قبلاً با چالش های امروزی سازگار شده است، جایگزین نیروهای انگلیسی شوند.

به گفته وزیر دفاع، "تصویر جهان تغییر کرده است" و دشمنان انگلستان قبلا نقاط آسیب پذیر این کشور را مطالعه کرده اند و "بسیار سریعتر از ما سازگار شده اند".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала