شباهت های کرونا و آنفولانزای اسپانیایی

اشتراک
پروفسور ولادیمیر چولانوف ، متخصص ارشد بیماری های عفونی وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) تا حدی به آنفولانزای اسپانیایی شباهت دارد اما در هرحال قوی تر است.

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور ولادیمیر چولانوف گفت ، این امر در نحوه شیوع کووید 19 آشکار می شود.

این کارشناس برجسته روس گفت: "این نیز یک عفونت تنفسی است که توسط قطرات موجود در هوا منتقل می شود. بنابراین ، البته ، ویژگی های مشترکی در شیوع این دو بیماری وجود دارد."

علاوه بر این ، وی افزود ، با این حال پتانسیل ویروس ایجاد کننده کووید 19 به میزان قابل توجهی بالاتر از آنفلوانزای اسپانیایی  است.

 زوجی در یکی از رستوران های پاریس تا قبل از ساعت منع آمد و شد - اسپوتنیک ایران
شب های اروپا در دوره کرونا

پروفسور ولادیمیر چولانوف گفت: "برای دوره فعلی ، می توان گفت که پتانسیل اپیدمی ویروس کرونا از ویروس آنفلوانزا بیشتر است. این حداقل در شاخص گسترش مشهود است ، که بدون اقدامات محدود کننده معادل 4 ـ 5 است که زیاد محسوب می شود. میزان سرایت کرونا در سطح بالایی قرار دارد".

متخصص ارشد بیماری های عفونی وزارت بهداشت روسیه تأکید کرد که به همین دلیل ، ویروس کرونا توانست به سرعت گسترش و شیوع یافته و بیماری همه گیر شود.

یادآور می شود بین بهار ۱۹۱۸ تا تابستان ۱۹۱۹ ، ۵۰۰ میلیون نفر (یک‌سوم مردم جهان در آن هنگام) در سراسر دنیا به آنفولانزای اسپانیایی مبتلا شده و به گفته پژوهشگران، بین ۱۷ تا ۵۰ میلیون انسان جان خود را از دست دادند که نزدیک به‌شمار قربانیان مستقیم جنگ جهانی اول است. البته در برخی تخمین‌ها تا ۱۰۰ میلیون نفر هم گفته شده‌است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала