پاکستان، سفیر نداشته خود را از فرانسه فراخواند

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikara پاکستان، سفیر نداشته خود را از فرانسه فراخواند
پاکستان، سفیر نداشته خود را از فرانسه فراخواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پارلمان پاکستان در ارتباط با انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام، تصمیم گرفت سفیر نداشته این کشور را از فرانسه فرابخواند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های پاکستان خبر دادند که پارلمان این کشور در ارتباط با انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام، تصمیم گرفت سفیر خود را از فرانسه فرابخواند، اما پس از تصمیم گیری درباره این موضوع و تأیید آن توسط عمران خان، نخست وزیر پاکستان، مشخص شد که این کشور سفیری در پاریس ندارد؛ زیرا که سفیر قبلی به چین منتقل شده است.

تجمع  اعتراضی  ایرانیان در برابر سفارت فرانسه در تهران  + پخش زنده  - اسپوتنیک ایران
تجمع اعتراضی ایرانیان در برابر سفارت فرانسه در تهران + پخش زنده

رسانه‌ها خاطرنشان می‌شوند كه شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در جریان این موضوع بوده است كه مقامات قصد دارند سفیر نداشته این کشور را فرابخوانند، اما به دلایلی در این موضوع دخالت نكرده است.

این موضوع واکنش گسترده کاربران فضای مجازی در پاکستان را به دنبال داشته است. کاربری در این خصوص می‌نویسد: خنده دارترین چیز در مورد پاکستان رئیس برنامه های فضایی این کشور است. کاربر دیگری نوشت: رئیس کشور هنگام تصمیم گیری از ماری جوانا استفاده می کند.

یادآور می شود در ماه اکتبر جاری، موضوع انتشار مطالب و کاریکاتورهای ضد اسلامی در اروپا دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. عصر روز 16 اکتبر ، در شهر کنفلانز-سن-هونورین فرانسه ، یک به نام معلم ساموئل پاتی مورد حمله قرار گرفت. یک تروریست در نزدیکی مدرسه ای که این آموزگار در آن تاریخ و جغرافیا تدریس می کرد به وی حمله کرد. ساموئل پاتی در آغاز درس آزادی بیان ، کاریکاتورهای حضرت محمد را که توسط مجله شارلی ابدو منتشر شده بود ، به کودکان نشان داد. تروریست گلوی معلم فرانسوی را برید.

در روزهای گذشته علاوه بر این، رهبران سیاسی ترکیه و پاکستان به تندی از امانوئل مکرون انتقاد کرده بودند. همزمان با با گرفتن انتقاد به اظهارات آقای مکرون، در برخی از کشورهای عربی فراخوان‌هایی در رابطه با بایکوت محصولات فرانسوی منتشر شده است که انتقاد تند فرانسه را در پی داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала