رئیس آژانس اتمی خواستار دیپلماسی برای حفظ برجام شد

© AP Photo / Ronald Zakرافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رافائل گروسی روز دوشنبه با اعلام رایزنی ‌های تازه خود با هایکو ماس از جمله در خصوص برجام، اظهار داشت که این سازمان بر ادامه روند دیپلماتیک برای حفظ برجام تاکید می کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه در برلین رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان دیدار و گفتگو کرد.

گروسی در صفحه توییتری خود، ملاقاتش با هایکو ماس را عالی توصیف و تاکید کرد که در این نشست در خصوص مسائل مهمی از جمله بحران کرونا و توافق هسته ای ایران رایزنی کرده است.

وی همچنین آلمان را یکی از اصلی ترین شرکای آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اجرای مفاد برجام و از حامیان آن نامید.

طبق اعلام صفحه توییتری وزارت خارجه آلمان، در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که پس از این دیدار برگزار شد گروسی با بیان این که در چنین شرایط بحرانی به آلمان سفر کرده تا در مورد آخرین تحولات مقابله با همه گیری کرونا و نیز نقش آژانس بین المللی در نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران بحث و تبادل نظر کند گفت این وظیفه مهمی است که این نهاد روی صدها تاسیسات هسته ای در جهان انجام می دهد.

گروسی با بیان اینکه روند نظارت بر این تاسیسات در برهه کنونی به دلیل شرایط موجود در جهان دشوارتر از پیش شده است، افزود: ما البته موارد مهمی مانند ایران را داریم که تلاش و همکاری ویژه ای را در این راستا می طلبد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین آلمان را از جمله اصلی ترین کشورهای حامی فعالیت های این نهاد نامید و تاکید کرد که برلین همواره در مرکز تلاش هایی بوده که روند حل اختلافات با ایران را به مسیر دیپلماتیک سوق داده است و آژانس مصمم است این مسیر را همچنان ادامه دهد.

وزیر امور خارجه از حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) امروز میزبان رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) بود.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آلمان، این گفتگو بر روی شرایط کار آژانس انرژی هسته ای بین المللی در بحران کرونا و سهم این مقام در خلع سلاح هسته ای متمرکز خواهد بود بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала