پرواز به مریخ فقط طی سه ماه + عکس

© Flickr / Bluedharmaپرواز از زمین به مریخ
پرواز از زمین به مریخ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موتور هسته‌ای «ان تی پی ناسا» سفر به مریخ را در سه ماه ممکن می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نیواطلس»، موتور هسته‌ای جدید ان تی پی که به ناسا تحویل داده شده، ایمن‌تر و مطمئن‌تر و قدرتمندتر از موتورهای هسته‌ای قدیمی توصیف شده و شرکت سازنده مدعی است بهره وری این موتور بیشتر از راکت های شیمیایی است.

موتور یادشده می تواند تحول عظیمی در مسافرت های فضایی ایجاد کند و مدت زمان سفر به کره مریخ را به حدود فقط سه ماه کاهش دهد. راکت هایی که با سوخت شیمیایی کار می کنند در حال حاضر به حد نهایی محدودیت‌های فنی خود رسیده اند و سیستم های برقی آنها نیز کشش فشار بیشتری را ندارد. اما راکت های هسته ای در صورت طراحی مناسب می توانند تا چندین برابر راکت های شیمیایی کارآیی داشته باشند.

​با تغییراتی در طراحی راکتورهای هسته ای مشکلات قبلی در این زمینه به حداقل رسیده‌اند. همچنین سوخت مورد استفاده در این راکت ها موسوم به سوخت میکرو سرامیکی کپسولی، از اورانیوم با غنی سازی کم تهیه شده که از سوخت هسته ای بازفرآوری شده غیرنظامی حاصل می شود و بین 5 تا 20 درصد غنی شده است. این رقم بیشتر از راکتورهای غیرنظامی و کمتر از راکتورهای دریایی است. سوخت مذکور در کپسول دارای ذرات کاربید زیرکونیوم (ZrC) ذخیره می شود. این سوخت در آینده در راکتورهای فضایی نیز قابل استفاده خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала