درگیری در مرز تاجیکستان و قرقیزستان

© © Press Service of the State Customs Service of the Kyrgyz Republic درگیری در مرز تاجیکستان و قرقیزستان
 درگیری در مرز تاجیکستان و قرقیزستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای مرزی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان از تیراندازی مرزبانان قرقیزستان به سمت ساکنان منطقه‌ مرزی دو کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز مطبوعاتی نیروهای مرزی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان اعلام داشت که مرزبانان قرقیزستان با سلاح گرم به سمت ساکنان منطقه ایسفارا در شمال تاجیکستان تیراندازی کرده‌اند. در بیانیه این مرکز آمده است: عمل مجدد تحریک آمیز مرزبانان قرقیزستان موجب پیچیده شدن اوضاع در مرزهای دو کشور شده است.

رئیس جمهور قرقیزستان پس از استعفا از ملت درخواست بخشش کرد - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور قرقیزستان پس از استعفا از ملت درخواست بخشش کرد

بر طبق سند منتشر شده توسط این مرکز مطبوعاتی، بعد از ظهر روز یکشنبه، ساکنان روستای خواجه آلو، منطقه ایسفارا تاجیکستان در داخل روستا در حال تعویض لوله های قدیمی آب بودند که 25-30 نفر از نیروهای مرزبانی قرقیزستان مسلح به روستا نزدیک شده و با اعلام اینکه این روستا یک منطقه مورد مناقشه است، خواستار توقف کار ساکنان شدند و با سلاح گرم به سمت مردم آتش گشودند.

مرکز مطبوعاتی نیروهای مرزی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان همچنین افزود که ساکنان روستای خواجه آلو به طور تصادفی از تیراندازی مرزبانان قرقیز آسیب ندیده و کار در محل درگیری موقتاً به حالت تعلیق درآمده است. خاطرنشان می شود که مذاکرات بین مرزبانان تاجیکستان و قرقیزستان با حضور نمایندگان مقامات اجرایی دو کشور در جریان است.

بخش مرزی دولت قرقیزستان و تاجیکستان به صورت دوره ای به یک منطقه درگیری بین جمعیت محلی یا مرزبانان دو کشور تبدیل شده است. دلیل اصلی این امر بخشهای تقسیم نشده، جایی که تعیین محل مرز بین ایالتها غیرممکن می‌باشد، است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала