حمله پهپادی حوثی‌ها به یک پایگاه هوایی عربستان

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر حمله پهپادی حوثی‌ها به یک پایگاه هوایی عربستان
حمله پهپادی حوثی‌ها به یک پایگاه هوایی عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی به پایگاه ملک خالد عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی به پایگاه ملک خالد عربستان سعودی خبر داد.

نابودی پهپاد حوثی‌ها توسط ارتش طرفدار حکومت یمن - اسپوتنیک ایران
نابودی پهپاد حوثی‌ها توسط ارتش طرفدار حکومت یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام داشت که در این عملیات پهپادی، آشیانه‌های جنگنده‌های عربستان سعودی در پایگاه ملک خالد هدف قرار گرفتند. وی همچنین افزود که این حمله پهپادی به اهداف مورد نظر به دقت انجام شد.

گفتنی است که روز گذشته، یحیی سریع از حملات پهپادی به فرودگاههای ابها و جیزان و پایگاه نظامی خمیس مشیط عربستان سعودی خبر داده بود.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش شیعه "انصار الله" از سال ۲۰۱۴ ادامه دارد. از مارس ۲۰۱۵، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی حمایت می کند. در دسامبر ۲۰۱۸، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала