نظرات دانشمندان در مورد استفاده از پلاسمای خون بیماران کووید -19

© Sputnik / Evgeny Biyatov  /  مراجعه به بانک تصاویر نظرات دانشمندان در مورد استفاده از پلاسمای خون بیماران کووید -19
نظرات دانشمندان در مورد استفاده از پلاسمای خون بیماران کووید -19  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان هندی در مورد استفاده از پلاسمای خون افراد بهبود یافته از کرونا برای درمان این بیماری اظهار نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطالعه ای که در مجله علمی BMJ منتشر شده است، پلاسمای خون افرادی که از کووید - 19 بهبود یافته اند مانع از بدتر شدن وضعیت بیمارانی نمی شود که ویروس کرونا در آنها خفیف است.

دانشمندان هندی وضعیت 464 بیمار بزرگسال مبتلا به ویروس کرونا در 39 بیمارستان این کشور را تجزیه و تحلیل کردند. تقریباً نیمی از آنها (235 بیمار) علاوه بر درمان استاندارد، با پلاسمای افرادی که تحت این بیماری قرار گرفته اند، تزریق شده و بقیه با روش های معمول درمان شدند. هر گروه به همان تعداد افراد نیاز به تنفس مصنوعی داشت. محققان دریافتند که پس از 28 روز، میزان مرگ و میر در هر دو گروه تقریباً یکسان بود - 34 بیمار (15٪) از گروه اول فوت کردند و 31 بیمار (14٪) از گروه دوم. وخیم شدن وضعیت در یک دوره جدی بیماری در 17 نفر از هر گروه ثبت شد.

این مطالعه نتیجه گیری کرد: "رابطه پلاسمای خون به دست آمده از افراد بهبود یافته با کندی در پیشرفت بیماری به دوره جدی کووید - 19 و میزان مرگ و میر کلی شناسایی نشده است."

دانشمندان تأکید می کنند که این مطالعه با شرایط مختلفی انجام شده است، به ویژه پزشکان می دانستند کدام یک از بیماران پلاسما را دریافت می کنند و کدام یک آن را دریافت نمی کنند. این مقاله همچنین خاطر نشان می کند که تحقیقات بیشتر با شرکت کنندگان بیشتر در سایر نقاط جهان مورد نیاز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала