حمله پهپادی حوثی‌ها به ۲ فرودگاه و یک پایگاه نظامی عربستان

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر حمله پهپادی حوثی‌ها به ۲ فرودگاه و یک پایگاه نظامی عربستان
حمله پهپادی حوثی‌ها به ۲ فرودگاه و یک پایگاه نظامی عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی به ۲ فرودگاه و یک پایگاه نظامی عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حملات پهپادی به فرودگاههای ابها و جیزان و پایگاه نظامی خمیس مشیط عربستان سعودی خبر داد.

حمله پهپادی حوثی‌ها به فرودگاه نجران عربستان - اسپوتنیک ایران
حمله پهپادی حوثی‌ها به فرودگاه نجران عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت: با یاری و لطف پروردگار، یگان پهپادی سه حمله با پهپاد از نوع قاصف کی۲ انجام داد و فرودگاههای جیزان و ابها و پایگاه  نظامی خمیس مشیط عربستان را هدف حمله قرار داد.

یحیی سریع تصریح کرد: عملیات پهپادی کاملا موفق بوده است و اهداف مورد نظر با دقت هدف قرار گرفته است. این عملیات در واکنش به جنایات دشمن و محاصره ملت یمن از سوی ائتلاف تحت سرکردگی ریاض، انجام شده است.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش شیعه "انصار الله" از سال ۲۰۱۴ ادامه دارد. از مارس ۲۰۱۵، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی حمایت می کند. در دسامبر ۲۰۱۸، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала