گسترش تحریم های آمریکا علیه حزب الله و ایران

© Fotolia / Tupungatoگسترش تحریم های آمریکا علیه حزب الله و ایران
گسترش تحریم های آمریکا علیه حزب الله و ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد ، ایالات متحده لیست تحریم های خود علیه ایران و جنبش بنیاد گرای شیعه حزب الله در لبنان را گسترش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، از جمله ، ایرج مسجدی ، سفیر ایران در عراق در لیست تحریم شدگان قرار گرفته است.

در کل ، این لیست شامل دو شهروند لبنانی ، یک عراقی و سه سازمان  از جمله اتحادیه بین المللی رسانه های مجازی، شرکت «بیان رسانه گستر» و اتحادیه  رادیو و تلویزیون اسلامی است که  ایالات متحده آنها را به همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران متهم می کند.

آمریکا: فشار حداکثری تا تغییر رفتار ایران ادامه می‌یابد  - اسپوتنیک ایران
آمریکا: فشار حداکثری تا تغییر رفتار ایران ادامه می‌یابد

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: "رژیم ایران به روند انتخابات آمریكا حمله کرده و آشكارا سعی دارد با انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت ، اختلافاتی را بین مردم رای دهنده ایجاد كند".

وزارت خزانه داری ایالات متحده افزوده است: "ساختارهای دولت ایران ، در زیر نقاب سازمان های خبری یا رسانه ای به منظور تضعیف روند دموکراتیک در ایالات متحده به آمریکا حمله می کنند."

مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا به نوبه خود گفت که مسجدی ، که تحت تحریم قرار گرفت ، نه تنها یک دیپلمات ، بلکه یک ژنرال سپاه است که ایالات متحده آنرا یک سازمان تروریستی می داند. وی گفت ، مسجدی برای چندین سال ، هماهنگی فعالیت های سپاه در عراق ، از جمله آموزش شبه نظامیان عراقی و انجام عملیات گسترده مالی را بر عهده داشته است.

پمپئو همچنین گفت که  نبیل فاروق و حسن البغدادی ، اعضای حزب الله که در فهرست تحریم شدگان گنجانده شده اند، مقامات رهبری این جنبش بوده اند که ایالات متحده آنرا تروریستی می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала