پرواز مستقیم یک هواپیمای اسرائیلی به سودان

CC BY 2.0 / Christopher Michel / Khartoum, Sudanپرواز مستقیم یک هواپیمای اسرائیلی به سودان
پرواز مستقیم یک هواپیمای اسرائیلی به سودان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های اسرائیل اعلام کردند که یک فروند هواپیمای تجاری این کشور مستقیما از تل آویو به مقصد خارطوم پرواز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر ، طبق اعلام رسانه‌های اسرائیل ، این هواپیما که معمولاً مقامات اسرائیل از آن استفاده می‌کنند، صبح چهارشنبه از تل‌آویو مستقیماً به مقصد خارطوم پرواز کرد.

گفتنی است در حالی که مقامات سودان تا امروز اعلام می‌کردند که حذف نام این کشور از فهرست تروریسم هیچ ارتباطی با عادی‌سازی روابط با تل آویو ندارد، وزیر خارجه آمریکا خواستار به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی سودان در سریع‌ترین زمان ممکن شده است. مایک پمپئو روز چهارشنبه با بیان اینکه ایالات متحده روند حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را آغاز کرده ، افزود که واشنگتن امیدوار است خارطوم به موازات اقدامات آمریکا برای حذف نام سودان، هر چه سریع‌تر اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

عمر قمرالدین ​​وزیر امور خارجه سودان - اسپوتنیک ایران
اولین پاسخ رسمی سودان به ارتباط حذف از لیست تروریسم و ایجاد روابط با اسرائیل

وزیر خارجه امریکا  گفت: ما به تلاش برای اینکه هر کشوری را برای به رسمیت شناختن اسرائیل قانع کنیم، ادامه می‌دهیم.

وی افزود: ما به تلاش برای اینکه بگوییم چرا این تصمیم به نفع دولت سودان است ادامه می‌دهیم و امیدواریم که سریعاً نسبت به این اقدام مبادرت کنند.

لازم به ذکر است که ایالات متحده در سال ۱۹۹۳ به دنبال نقل مکان «اسامه بن لادن» رهبر معدوم القاعده به سودان، نام این کشور آفریقایی را در فهرست دولتهای حامی تروریسم قرار داد. اما گفتگوها برای حذف نام سودان از این فهرست بلافاصله پس از کودتای ارتش این کشور و برکناری دولت «عمر البشیر» در آوریل ۲۰۱۹ آغاز شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала