مقامات فرانسوی خواستار بستن مسجد به دلیل قتل یک معلم شدند

© AFP 2023 / Bertrand Guayمقامات فرانسوی خواستار بستن مسجد به دلیل قتل یک معلم شدند
مقامات فرانسوی خواستار بستن مسجد به دلیل قتل یک معلم شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات فرانسوی خواستار بسته شدن یک مسجد به دلیل قتل یک معلم شدند که پیش از این مدیریت مسجد خواستار ترساندن وی شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر کشور فرانسه، جرالد دارمنن خواستار تعطیلی مسجدی در حومه پاریس پس از سر بریدن یک معلم در یک کمون محلی شد. وی این اظهارات را روی آنتن کانال تلویزیونی TF1 بیان کرد.

به گفته وی، مسجد امروز تعطیل خواهد شد. دارمنن توضیح داد که دلیل این تصمیم اقدام مدیر مسجد بود که پیامی را منتشر کرده بود مبنی بر اینکه باید مربی را که بعداً کشته شد، ترساند کرد.

پیش از این، به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد حمله تروریستی، امام جماعت این مسجد بازداشت شد. در مجموع  15 نفر بازداشت شدند، از جمله بستگان مجرم.

این قتل عصر 16 اکتبر در شهر کنفلانز- سن-هونورین در حومه پاریس رخ داد. عامل جنایت - عبدلله آنزوروف چچنی 18 ساله - در بیرون دانشکده، معلم، ساموئل پاتی را زیر نظر گرفت، او را کشت و سرش را برید. در همان زمان، او عکس ها و فیلم های این قتل را در اینترنت قرار داد. بعداً، تروریست مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت.

اعتقاد بر این است که آنزوروف پس از دیدن یک فیلم در اینترنت  به معلم حمله کرد. در آن فیلم، پدر یکی از دانش آموزان معلم را به دلیل نشان دادن کاریکاتوری از محمد، پیامبر اسلام در طول درس آزادی بیان، محکوم کرد. در این ویدئو گفته شده که در کدام موسسه آموزشی این اتفاق افتاده است.

به گفته افسران اجرای قانون، قاتل در مسکو متولد شد و در شش سالگی با خانواده اش به فرانسه رفت و در آنجا وضعیت پناهنده سیاسی را دریافت کرد. سفارت روسیه در فرانسه قبلاً اعلام کرده بود که قاتل هیچ ارتباطی با روسیه نداشته و با هیئت دیپلماتیک تماس نگرفته است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала