چین: تحریم های آمریکا علیه ایران در پی لغو تحریم های تسلیحاتی کاملا بی معنا است

© AP Photo / Andy Wongچین: تحریم های آمریکا علیه ایران در پی پایان تحریم های تسلیحاتی غیر ضروری است
چین: تحریم های آمریکا علیه ایران در پی پایان تحریم های تسلیحاتی غیر ضروری است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه چین، تحریم های آمریکا علیه ایران را در میان پایان تحریم های تسلیحاتی این کشور را کاملا بی معنا می داند.

به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که این کشور فشار تحریم های آمریکا علیه ایران را در میان تحریم های تسلیحاتی منقضی شده به تهران را غیر منطقی و کاملا بی معنا می داند.

واکنش آمریکا به لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش آمریکا به لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران

وی در نشست خبری خود گفت: اقدامات آمریكا در قبال ایران را باید غیر منطقی خواند. طرف آمریكایی برای تأمین منافع ژئوپلیتیك خود از مسائل مربوط به تجارت اسلحه استفاده می كند و در سیاست داخلی سایر كشورها دخالت می كند. 

به گفته این دیپلمات، استدلال آمریکایی ها در مورد "تحویل سلاح های سنگین" پکن به خاورمیانه ناسازگار و متناقض است.

ژائو لیجیان تأکید کرد که چین کاملاً به اصول منع گسترش سلاح های کشتار جمعی پایبند بوده و صلح و ثبات را در منطقه خاورمیانه تقویت می کند. وی در پایان گفت: چین قصد دارد به تعهدات خود پایبند باشد و مسائل مربوط به تجارت اسلحه را به درستی حل و فصل كند.

لازم به ذکر است که نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد بامداد روز یکشنبه رسما از لغو محدودیت تسلیحاتی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ خبر داد و گفت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌المللی با دیگر کشورها تجارت مشروع از جمله در حوزه تجارت اسلحه انجام می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала