ایروان از درگیری شدید در جنوب قره باغ خبر داد

اشتراک
وزارت خارجه ارمنستان از شدت درگیری‌ها در جنوب قره باغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، آرتسرون هوانسیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه در جلسه توجیهی گفت که درگیری های سنگین در جهت جنوبی خط ارتباطی قره باغ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای ارمنی در برخی مناطق دوباره جمع می‌شوند گفت: " امروز، در جهت های جنوبی و شمالی خط تماس، پس از آماده سازی گسترده توپخانه ای، با پشتیبانی هواپیماهای بدون سرنشین، هواپیمایی و موشکی، دشمن حمله گسترده ای را آغاز کرد. نبردهای شدید به ویژه در جهت جنوب در جریان بود. پس از دو حمله در جهت شمالی، دشمن به عقب برده شد و حتی یک موقعیت و  بلندی را نتوانستند در اختیار بگیرند."

هوانسیان همچنین اشاره کرد که سرسخت ترین نبردها در جنوب در جریان است. در همان زمان، وی تأكید كرد كه هیچ تغییر خاصی در مسیر دیگر - جهت هادروت رخ نداده است.

نبردها در خط ارتباطی قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به راه انداختن خصومت متهم می کنند، در قراباغ گزارش می دهند که شهرک های جمهوری خودخوانده از جمله پایتخت آن بمباران می‌شوند. ارمنستان با این ادعا که آنکارا به طور فعال از باکو حمایت می کند، وضعیت جنگی و برای اولین بار بسیج عمومی اعلام کرده است. بسیج جزئی در آذربایجان و در بعضی جاها وضعیت جنگی اعلام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала