علی اف مدعی "قاچاق اسلحه از روسیه به ارمنستان" شد

© AP Photo / Azerbaijani Presidential Press Officeعلی اف مدعی "قاچاق اسلحه از روسیه به ارمنستان" شد
علی اف مدعی قاچاق اسلحه از روسیه به ارمنستان شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آذربایجان مدعی شد که باکو اطلاعاتی در خصوص "حمل قاچاق سلاح از روسیه به ایروان توسط هواپیماهای غیرنظامی" در اختیار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان اعلام داشت که "باکو اطلاعاتی در مورد حمل قاچاق سلاح از روسیه به ایروان توسط هواپیماهای غیرنظامی" در اختیار دارد.

علی اف: ارمنستان خواستار آتش بس در قره باغ شد - اسپوتنیک ایران
علی اف: ارمنستان خواستار آتش بس در قره باغ شد

علی اف در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی "A Haber" اظهار داشت: بر طبق اطلاعات ما، سلاح‌ها با هواپیماهای باری غیرنظامی از خاک گرجستان قاچاق می‌شوند. طبق اطلاعات ما، اخیراً ارمنستان این هواپیما را با قیمت 30-40 میلیون دلار خریداری کرده است. این هواپیما توسط بازرگانان ثروتمند ارمنی ساکن روسیه، کاراپتیان، آبرامیان و دیگران خریداری شده است. آنها ارامنه را از روسیه به عنوان مزدور به قره باغ می‌فرستند. درعین حال دستیابی به هواپیمای "ایلیوشین- 76" به آنها امکان قاچاق اسلحه را داده است. در این هواپیما سلاح‌های ضد تانک "کورنت"، سامانه موشکی "ایگلا" وجود داشته است.

رئیس جمهور آذربایجان افزود: باکو اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه ارمنستان قاچاقی از روسیه موشک تهیه کرده است. ما به صورت رسمی به ایكائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی) مراجعه کرده‌ایم. این یك تخلف بین المللی است. ما از مقامات روس توضیحی (در این خصوص) دریافت كردیم كه روسیه اسلحه به ارمنستان نمی‌فرستد. طبق مشاهدات ما، تسلیحات به ایروان قاچاق می‌شوند. تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала