داروی رمدسیویر چه قدر در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی تاثیر دارد؟

© AFP 2023 / ULRICH PERREYداروی رمدسیویر چه قدر در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی تاثیر دارد؟
داروی رمدسیویر چه قدر در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی تاثیر دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تاکنون رمدسیویر تنها دارویی بوده است که به نظر تاثیر ویژه ای بر نوع جدید کروناویروس داشته است. همچنین سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این دارو در شرایط اضطراری را مورد تایید قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: داروی ضد ویروسی رمدسیویر در میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید-19 که در بیمارستان بستری هستند بی تاثیر است یا اثرگذاری ناچیزی دارد و به نظر در بهبود سریعتر این بیماران نیز کمک کننده نیست. بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت نتایج بدست آمده در مورد داروی رمدسیویر قطعی و ناامید کننده است. این ضد ویروس که به طور گسترده برای درمان بیماران بستری استفاده می شود، در یک آزمایش چند ملیتی میزان مرگ و میر را کاهش نمی دهد.

ارزانتر از رمْدسیویر: روسیه داروی ضد کرونا آویفاویر را براي 17 کشور جهان تامین می کند  - اسپوتنیک ایران
ارزانتر از رمْدسیویر: روسیه داروی ضد کرونا آویفاویر را براي 17 کشور جهان تامین می کند

بر اساس مطالعه بیش از 11000 نفر در 30 کشور با حمایت مالی سازمان بهداشت جهانی، رمدسیویر، تنها داروی ضد ویروس مجاز برای درمان کووید-19 در ایالات متحده، قادر به جلوگیری از مرگ در بیماران نیست. این داده ها، که روز پنجشنبه بصورت آنلاین منتشر شده است، هنوز مورد بررسی همگانی قرار نگرفته و یا در یک مجله علمی منتشر نشده است.

در این بررسی سازمان جهانی بهداشت به انجام تحقیقاتی روی داروی رمدسیویر و سه داروی دیگر هیدروکسی کلروکین، لوپیناویر/ریتوناویر و اینترفرون پرداختند. هیچ یک از این داروها به افزایش طول عمر بیماران مبتلا به کووید-19 یا بهبود سریعتر آنان و ترخیص از بیمارستان کمک نکرده است.

شبکه خبری سی ان ان، پیش از انجام تحقیقات سازمان جهانی بهداشت، در مطالعه انجام شده در آمریکا روی داروی رمدسیویر مشخص شده بود این دارو مدت زمان بهبود بیماری را که دچار نوع شدید کووید-19 شده است حدود یک سوم کاهش میدهد. هرچند در بهبود مبتلایان به نوع خفیفتر بیماری تاثیرگذار نبوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала