کشف توانایی فلفل سیاه در سرکوب فعالیت ویروس کرونا

© Photo / Pixabay / Jwveinکشف توانایی فلفل سیاه در سرکوب فعالیت ویروس کرونا
کشف توانایی فلفل سیاه در سرکوب فعالیت ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان ویژگی فلفل سیاه در سرکوب فعالیت ویروس کرونا را پیدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ماده پیپرین که در فلفل سیاه یافت می شود، می تواند عملکرد قسمتهایی از SARS-CoV-2 که مسئول تولید مثل و نفوذ در بدن انسان هستند، را مسدود کند. این نتیجه ای است که دانشمندان انستیتوی فناوری هند به آن رسیده اند.

محققان تعامل 30 ادویه را با ویروس بررسی کردند و با استفاده از مدلسازی رایانه ای دریافتند که همه آنها در یک مرحله‌ای به پروتئین S متصل می شوند (به ویروس کمک می کند تا به گیرنده سلول میزبان متصل شود) و این مسئول اصلی تکثیر ویروس است، اما بیشترین عملکرد را پیپرین دارد، این ماده در فلفل سیاه یافت می شود و مسئول طعم و رایحه تند آن است.    

همچنین دانشمندان روسی پیشنهاد می کنند که مکانیزم توصیف شده نه تنها در یک مدل رایانه ای، بلکه در زندگی نیز می تواند کار کند. این به آزمایش واقعی نیاز دارد. کارشناسان همچنین خاطر نشان کردند که فلفل قادر به افزایش ایمنی بدن است و به خودی خود می تواند یک عامل ضد سرماخوردگی و ضد ویروس باشد.

ماریا ودونووا، مدیر انستیتوی زیست شناسی و زیست پزشکی در دانشگاه لوباچفسکی توضیح داد: "از بسیاری جهات، خواص فلفل با تعامل مستقیم ترکیبات موجود در آن با ذرات ویروسی و باکتری ها در ارتباط نیست، بلکه با تحریک خواص محافظتی بدن همراه است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала