موافقت تشکل‌های عراقی برای توقف حملات موشکی به نیروهای آمریکایی

CC BY 2.0 / U.S. Army/Mike Pryor / Iraqموافقت تشکل‌های عراقی برای توقف حملات موشکی به نیروهای آمریکایی
موافقت تشکل‌های عراقی برای توقف حملات موشکی به نیروهای آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌ها از موافقت تشکل‌های مسلح عراقی برای توقف حملات موشکی به نیروهای آمریکایی در این کشور خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد محیی، سخنگوی کتائب حزب الله در مصاحبه با رویترز اظهار داشت که تشکل‌های مسلح عراقی موافقت کردند تا حملات موشکی به سربازان آمریکایی را در این کشور متوقف کنند به شرطی که دولت عراق برنامه زمانی خروج نیروهای آمریکایی را ارائه دهد.

دفع حمله موشکی به سفارت آمریکا در عراق توسط سامانه پاتریوت - اسپوتنیک ایران
دفع حمله موشکی به سفارت آمریکا در عراق توسط سامانه پاتریوت

محیی بیان داشت: جناح‌ها كه شامل همه جناح‌های مقاومت (ضد آمريكايی) از جمله گروه‌هايی كه به نيروهای آمريكايی حمله می‌کردند، شرایطی را برای برقراری آتش بس ارائه کردند.

سخنگوی کتائب حزب الله تأکید کرد که دولت عراق باید مصوبه پارلمان این کشور درباره خروج نیروهای خارجی از خاک عراق را اجرا کند.

وی افزود: اگر آمریکا اصرار به ماندن داشته باشد و به تصمیم پارلمان احترام نگذارد، فراکسیون‌ها از هر نوع سلاحی که در اختیار دارند استفاده خواهند کرد.

محیی همچنین مدعی شد كه حملات موشكی به نظامیان آمریكایی و اماکن دیپلماتیک صرفاً "یك سیگنال از عدم رضایت (آنها) از حضور ایالات متحده در این کشور است".

پیش از این وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود گزارش داده بود كه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، به مقامات عراقی در مورد برنامه بستن كامل سفارت آمریكا در بغداد در صورت عدم توقف حملات موشكی، هشدار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала