پیشنهاد پارلمان قره باغ به ارمنستان، روسیه و ایران

© Sputnik / Iliya Pitalevپیشنهاد پارلمان قره باغ به ارمنستان، روسیه و ایران
پیشنهاد پارلمان قره باغ به ارمنستان، روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پارلمان قره باغ کوهستانی به ارمنستان، روسیه و ایران پیشنهاد داد تا یک مرکز مشترک ضد تروریستی برای خنثی سازی نفوذ گروه های تروریستی در منطقه تشکیل دهند.

به گزارش اسپوتنیک، پارلمان قره باغ کوهستانی در بیانیه ای اعلام کرد: "با تأکید بر اهمیت صلح منطقه ای، امنیت، همکاری مفید و مبارزه بین کشورهای منطقه علیه تروریسم بین المللی، ما از مقامات ارمنستان، روسیه و ایران می خواهیم که استفاده آذربایجان از گروه های تروریستی بین المللی و نمایندگان آنها در تجاوزات نظامی علیه آرتساخ را محکوم کنند."

علی اف: باکو آماده است فورا مذاکره با ایروان درباره قره باغ را آغاز کند - اسپوتنیک ایران
علی اف: باکو آماده است فورا مذاکره با ایروان درباره قره باغ را آغاز کند

در بیانیه آمده است: "ما همچنین خواستار ایجاد یک مرکز هماهنگی ضد تروریستی برای شناسایی و توسعه برنامه های مشترک برای خنثی سازی تروریست های بین المللی در این منطقه، نقاط استقرار آنها و پایگاه های نظامی آنها هستیم."

پارلمان قره باغ همچنین گفت: با کمک ترکیه  تروریستهای بین المللی و نمایندگان گروههای مختلف افراطی از سوریه، عراق و لیبی وارد منطقه شدند.

چندین هفته است که درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شده است و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала