باکو ایروان را به حمله به شهری با بزرگترین نیروگاه حرارتی قفقاز جنوبی متهم کرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر باکو ایروان را به حمله به شهری با بزرگترین نیروگاه حرارتی قفقاز جنوبی متهم کرد
باکو ایروان را به حمله به شهری با بزرگترین نیروگاه حرارتی  قفقاز جنوبی متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آذربایجان ایروان را به حمله موشکی به شهر مینگه چویر که بزرگترین نیروگاه حرارتی قفقاز جنوبی در آن واقع است متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دادستانی کل آذربایجان گفت: " نیروهای مسلح ارمنستان شهر مینگه‌چویر، جایی که بزرگترین نیروگاه حرارتی در قفقاز جنوبی واقع شده است را مورد حمله موشکی قرار دادند.

دادستانی کل آذربایجان همچنین گزارش می‌دهد: "در 11 اکتبر سال 2020، حدود ساعت 4 صبح، نیروهای مسلح دشمن با موشک به سمت مینگه‌چویر، یک شهر بزرگ صنعتی واقع در بیش از 100 کیلومتری خط مقدم، در امتداد نیروگاه برق آبی مینگه‌چویر، بزرگترین نیروگاه حرارتی در قفقاز جنوبی حمله کردند. موشک ها توسط نیروهای پدافند هوایی ارتش ما خنثی شدند. دادستانی در حال انجام این کار است. اقدامات تحقیقاتی لازم برای بازرسی از محل حادثه "

پیش از این رایزنی های وزیران خارجه روسیه، ارمنستان و آذربایجان در مسکو انجام شده بود. دیپلمات ها توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به پایتخت روسیه دعوت شدند. این مذاکرات بیش از ده ساعت به طول انجامید و طولانی ترین آن در 20 سال گذشته بود و به دنبال رایزنی ها امروز در ساعت 12:00 (11:30 به وقت تهران) آتش بس برای تبادل زندانیان و اجساد کشته شدگان اعمال شد. در آخرین دیدار ، باکو و ایروان توافق کردند که علاوه بر این در مورد جزئیات خاص آتش بس توافق کنند. علاوه بر این ، ارمنستان و آذربایجان تغییرناپذیری قالب روند مذاکرات را تأیید کردند. با این حال، در روز شنبه، طرفین یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.

جنگ در خط تماس قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به راه اندازی جنگ متهم می کنند، آنها در قره باغ از بمباران توپخانه ای در شهرک های مسالمت آمیز جمهوری خودخوانده از جمله پایتخت آن، استپاناکرت خبر می دهند. ارمنستان با ادعا اینکه آنکارا به طور فعال از باکو حمایت می کند، وضعیت جنگی و - برای اولین بار - بسیج عمومی اعلام کرده است. بسیج جزئی در آذربایجان و در بعضی جاها وضعیت جنگی اعلام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала