احتمال توافق بین روسیه و آمریکا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال توافق بین روسیه و آمریکا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری
احتمال توافق بین روسیه و آمریکا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا و روسیه ممکن است قبل از انتخابات ۳ نوامبر اعلام کنند که زرادخانه های هسته ای محدود می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، یک منبع مطلع از مذاکرات اطلاع داد، که نمایندگان ایالات متحده و روسیه "به طور اساسی" توافق کردند که محدودیت زرادخانه های هسته ای را ادامه دهند، این توافق ممکن است قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۳ نوامبر اعلام شود.

گفتگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه و سفیر ایران - اسپوتنیک ایران
گفتگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه و سفیر ایران

سخنگوی آژانس تأکید کرد که هنوز مشخص نیست که آیا توافق بالاخره حاصل خواهد شد و آیا به یک توافق نامه کاهش سلاح های تهاجمی استراتژیک (START-3) تبدیل می شود که در ماه فوریه منقضی می شود؟

در عین حال وی تأکید کرد که تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده نهایی نیست و دولت دونالد ترامپ بدون توجه به نتایج انتخابات مذاکرات خود را ادامه خواهد داد.

با این حال، به گفته وی اگر مذاکرات پس از رای گیری ادامه یابد، ایالات متحده انتظار امتیازات اضافی از فدراسیون روسیه را دارد.

به گفته این منبع، روسای جمهور آمریکا و روسیه دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین محدود کردن زرادخانه های هسته ای را تأیید کردند، اما مذاکره کنندگان همچنان باید تمام جزئیات را بررسی کنند.

به گفته وی، بحث بعدی در مورد این موضوعات بین واشنگتن و مسکو هفته آینده انجام خواهد شد.

سخنگوی آژانس تصریح كرد: طرف آمریكایی به فدراسیون روسیه اطلاع داده است كه اگر در چند هفته آینده توافق نكند، ایالات متحده ممكن است شرایط خود را سخت تر كند.

روز دوشنبه در هلسینکی، در چارچوب گفتگوهای روسیه و آمریکا در مورد موضوعات استراتژیک، جلسه ای با حضور سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مارشال بیلینگسلی فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا برای کنترل تسلیحات برگزار شد.

در مورد وضعیت امور و چشم اندازهای بعدی در مسیر همکاری های دو جانبه در زمینه کنترل تسلیحات، تبادل ارزیابی صورت گرفت. بعدها بیلینگزلی اعلام کرد که در مذاکرات "پیشرفت مهمی" داشته است.

پیش از این، بیلینگزلی گفته بود كه واشنگتن پیشنهاد می كند كه مسكو قبل از انقضای پیمان كاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) در فوریه ۲۰۲۱، در سطح ریاست جمهوری با یک سند چارچوب یک تفاهم نامه در زمینه تسلیحات انعقاد کند، كه طبق گفته ایالات متحده، باید چین در توسعه یک توافق نامه بلند مدت جدید نیز مشارکت داشته باشد.

طرف آمریکایی اظهار داشت که آماده است "فردا" چنین تفاهم نامه ای را منعقد کند و نیازی به تصویب ندارد.

بیلینگزلی گفت روسیه باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر با این پیشنهاد موافقت کند، در غیر این صورت "با انتخاب مجدد دونالد ترامپ" هزینه پذیرش افزایش خواهد یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала